Wajah Dajjal Atau Keturunan Dajjal?

oleh Ibnuyaacob

  

(Gambar) Ignatius Loyola, Adam Weishaupt dan David Rockefeller

Wajah-Wajah Yahudi Yang Mengelirukan

Dunia sekarang yang sejak dahulunya dihiasi dengan pelbagai zaman konfrontasi, konflik dan persilisihan menyaksikan terdapat tokoh-tokoh tertentu yang berkuasa di belakangnya.

Tokoh-tokoh ini dikenali masyarakat dunia dan nama-nama mereka termaktub subur dalam buku sejarah dunia. Kesan yang dibawa oleh nama-nama besar ini bukan sahaja dicatat sebagai sejarah semata-mata tetapi mengubah 360 darjah pemikiran masyarakat yang hidup sezaman dengan mereka.

Malah yang paling memeranjatkan, setiap mereka mempunyai fizikal, pengetahuan dan jalan kerja yang 90 peratus hampir sama. Berikut ialah wajah-wajah mereka.

Ignatius Loyola (1491-1556)

Ignatius seorang paderi katholik telah menubuhkan pertubuhan kebajikan katholik yang bernama Jesuit. Jesuit adalah pertubuhan Gereja Katolik Roma. Ia didirikan pada tahun 1534 oleh sekelompok mahasiswa pascasarjana dari Universitas Paris yang merupakan anak murid Ignatius Loyola.

Pada 15 Agustus 1534, Ignatius dan enam murid lainnya. Mereka mendirikan pertubuhan yang bernama Jesuit untuk “melaksanakan pelayanan dan misi di Palestin atau pergi ke mana sahaja tanpa banyak bertanya untuk mengikuti perintah Paus.”

Selain Eropah dan Palestin, Jesuit berkembang dengan pesat di Indonesia. Dan Indonesia sekarang mempunyai penganut kristian berbangsa Melayu yang teramai di rantau Asia.

Dalam sejarah, Ignatius telah membuat perkara-perkara berikut:
• Mengumpul pengikut
• Menubuhkan pertubuhan
• Menggunakan pertubuhan itu mengawal organisasi lain.

Adam Weishaupt (6 Feb 1748 – 18 Nov 1830)

Beliau dilahirkan di Ingolstadt, Perancis dan bekerja sebagai Profesor Undang-Undang di Universiti of Ingolstadt. Weishaupt dikatakan mengamalkan penyembahan kesyaitanan secara sembunyi di universitinya.

Selepas berhenti bekerja dari universiti, beliau menganut (sebelum ini Yahudi) agama Kristian Katholik. Keilmuwannya yang tinggi menyebabkan beliau di lantik sebagai salah seorang paderi di gereja besar Katholik di Perancis.

Jawatannya sebagai paderi digunakan untuk mempengaruhi orang-orang tertentu mengamalkan penyembahan syaitan bersamanya di gereja. Akhirnya, kegiatan sulit Weshaupt diketahui pihak pengurusan gereja. Beliau dipecat selepas itu.

Sejak itu, Weishaupt mula bertungkus lumus menubuhkan gerakan sulit Illuminati. Matlamat Illuminati ialah menubuhkan “One World Government” dengan menggunakan polisi “New World Order”. Pertubuhan ini menguasai 80 peratus pentadbiran poltik dan ekonomi dunia secara rahsia.

David Rockefeller (12 Jun 1915 – sekarang)

Dilahirkan di bandar New York dan merupakan anak bongsu kepada diktator syarikat minyak dunia iaitu John D. Rockefeller. Rockfeller juga mempunyai univerisiti sendiri disamping menguasai 70% telaga-telaga minyak di Arab Saudi, UAE dan Kuwait.

Rockefeller juga adalah pemegang hartanah terbanyak di seluruh dunia. Dikatakan juga di mana pun negara yang pernah mengalami perang akan ada tanah Rockfeller. Majalah Forbes juga mengandaikan 50% kekayaan dunia adalah milik Rockfeller. Manakala 50% lagi adalah kepunyaan Rothschild.

Rockefeller telah menubuhkan suatu pertubuhan berdaftar tetapi mempunyai misi sulit iaitu Trilateral Commission pada 1973. Pertubuhan ini lebih kepada berbentuk forum-forum ekonomi dan pembentangan kertas kerja. Tetapi sebaliknya ia berperanan menguasai ekonomi dunia melalui ahli-ahlinya.

Analisis Kesamaan Tindakan

Hasil penelitian saya mendapati terdapat kesamaan-kesamaan berikut dari segi cara ketiga-tiga orang ini bekerja.

A. Menubuhkan Pertubuhan

  • Ignatius Loyola menubuhkan pertubuhan Jesuit untuk paderi-paderi Katholik seluruh Eropah.
  • Adam Weishaupt menubuhkan Illluminati untuk orang-orang politik seluruh Eropah.
  • David Rockfeller menubuhkan Trilateral Commission untuk tokoh-tokoh ekonomi dan politik seluruh dunia

B. Mengawal Organisasi Lain Melalui Pertubuhan Yang Ditubuh

  • IgnatiusLoyola menubuhkan Jesuit pada 1534 untuk mengawal polisi pentadbiran tertinggi masyarakat Kristian iaitu Gereja Vatican. Sehingga sekarang Vatican dikuasai oleh salah seorang ahli Jesuit yang dikenali sebagai Black Pope.
  • Adam Weishaupt menubuhkan Illuminati pada 1 Mei 1776 untuk mengawal pertubuhan-pertubuhan politik di seluruh Eropah. Sekarang ini, pemimpin-pemimpin parti politik negara-negara berkuasa veto dipercayai adalah ahli Illuminati.
  • David Rockefeller menubuhkan Trilateral Commission pada 1973 untuk mengawal sumber ekonomi dunia. Sehingga sekarang semua sumber ekonomi negara dunia dikuasai ahli-ahli Trilateral Commission.

(Gambar) Lihatlah wajah Black Pope Peter Hans yang dikatakan orang sebenar dibelakang tabir Vatican, tidakkah wajahnya seiras dengan Ignatius dan Rockefeller?

Kesamaan Wajah dan Fizikal

Lihat sahaja 3 wajah di atas dan pasti kita akan melihat kesamaannya. Ketiga-tiga mereka mempunyai bentuk dahi, hidung, mulut dan alis mata yang hampir sama.

Terdapat 3 teori yang boleh dibuat (teori rambang sahaja) berdasarkan Analisis Kesamaan Tindakan dan Kesamaan Wajah ketiga-tiga orang ini:

#Teori 1 : Mereka adalah orang yang sama iaitu Dajjal

Dajjal telah menggunakan teknik pengubahan wajah plastik seperti yang dalam artikel sebelum ini.
(Teori ini kurang kukuh atau langsung tidak kukuh, tetapi saya nyatakan saja sebagai suatu luahan lisan dan berkongsi pandangan)

Namun begitu, teori ini tidak membelakangi hadith yang menyebut tentang kemunculan Dajjal pada akhir zaman. Tiada hadith yang mengatakan Dajjal akan mengisytiharkan dirinya Dajjal di depan orang awam.

#Teori 2 : Mereka dari keturunan ahli keluarga yang sama

Teori ini mungkin lebih tepat kerana Dajjal sudah pasti mempunyai agen-agen yang dipercayai untuk melaksanakan agenda ketuhanannya. Muhammad Isa Dawud juga meyakini tentang peranan agen-agen ini dalam melakukan misi jahat Dajjal.

#Teori 3 : Mereka adalah ahli keluarga Dajjal

Secara logiknya pemimpin sesebuah negara hanya akan mempercayai ahli-ahli keluarganya untuk mencapai kesinambungan pemerintahan. Begitu juga orang yang mahu menguasai orang lain, ahli-ahli keluarga sendirilah yang paling dipercayai untuk menjalankan tugas itu.

Dalam konteks teori ini, Dajjal hanya mempercayai ahli-ahli keturunannya sahaja untuk melaksanakan misinya. Hanya Dajjal yang tahu siapakah ahli-ahli keturunannya kerana dia sudah pun berumur beribu-ribu tahun.

Dajjal mungkin tidak mempunyai zuriat tetapi sudah pasti ibu bapanya mempunyai ahli-ahli keluarga yang lain yang tidak kita ketahui keturunannya.

Wallahu’alam…

About these ads

13 responses to “Wajah Dajjal Atau Keturunan Dajjal?

  1. Bagus artikel ni, termasuk juga artikel sebelumnya iaitu “Rupa Fizikal Dajjal Bila Ia Muncul”. Kajian sebeginilah yg sepatutnya umat Islam perlu lakukan.

  2. tak payah kajilah….. buang masa saje.

    Nabi Mohd dah describe dalam hadis.
    dajal ada 2 mata juga, mata kanan berbonjol terkeluar macam telur ayam.

    wallahu a’lam

  3. kita ni orang Islam kene la rajin mengkaji, kalau x macam mana nak maju….

    maaf mencelah

  4. Betul tu kena kaji,semuanya nak soh kafir kaji..kita nak jadi apa nak tunggu jek..akibat x kaji tgok lah negara kita skrg..sape yang dah kaji dari segi ekonomi & politik..jadi don’t waste time..terima kasih untuk artikel ini..BAGUS..

  5. Tamingsari®

    salaam…
    tengok cara komen dah tahu tahap pemikiran.
    dajjal tu mata terbonjol sebelah ke tak, yang pentingnya bagaimana menghadapi propaganda dan fitnahnya. sebab tu lah kita kena kaji.

  6. pastinye helper 2 x ambil berat tentang serangan Yahudi terhadap umat2 islam akhir zaman ini

  7. haikalhisham

    nak tunggu nabi isa turun dengan muncul imam mahdi silap2 tak sempat buat ape2 dajjal da sapu abes..ni la melayu = me..la..yu..malas nak mengkaji

  8. salam, sekarang ni masa untuk bertindak. Rasa nya Islam di malaysia sedikit sebanyak telah tertakluk seperti IFC dan pertubuhan yang lain. harap pemimpin islam dapat memberi perhatian sebelum terlambat

  9. blh caye ke ?tunjuk bukti.deedcnjjm n

  10. Kpd Helper..jgnlah kita membangga dgn Ilmu yg sedikit..Gunaknlah akal mu apabila berbicara..Sesungguhnya apa yg baik e2 dtgnya dari Allah..dan yg buruk e2 dr manusia

  11. bgos laa artikel ni.
    kpd helper, kau igt kau bgos sgt ke taknk kaji smue mnde ni.
    kau da sedia ke nk jmpe dajjal lahanat tuh?
    kpd nurfasya, nk bukti tgok laa gmbr2 ats tu.
    asl laa payah sgt nk cye kamu ni??

  12. something is wrong with ‘helper’. i sincerely think he is not a genuine identity. a familiar muslim will not spell prophet Muhammad(PBUH)’s name as ‘Mohd’.Only someone really new or never read any article abt our beloved prophet will mistakenly spell his name like that.Unless he repents, please be careful with him and what he says.

  13. betul,sbgi umat Islam adalah tanggungjwab untuk menyebarkan perkara ini,spya umat Islam kmbli ke pangkal jln,dan diberi petunjuk dr ALLAH msh bnyk peluang,smg penulis sntiasa diberi rahmat dan petunjuk untuk trus menkaji dan dipermudahkan urusan menyebarkan AMIN .cita2 MCM NIE DAH BNYK TERSEBAR dikalangan pelajar genius dan mrk berminat untuk menkaji.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s