Jarum-Jarum Israel dari Singapura

oleh Ibnuyaacob

Republik ini walaupun kecil tetapi taringnya lebih besar dari Harimau Malaya. Maka tidak hairanlah jika ada orang mengatakan jika Malaysia berperang dengan Singapura maka Malaysia akan kalah.

Sejauh manakah kebenaran kata-kata ini?

Ianya memang benar. Singapura yang kecil itu sebenarnya menguasai hampir keseluruhan sistem keselamatan Malaysia melalui tali barut-tali barut di Malaysia. Boleh dikatakan tiang seri ekonomi Malaysia hampir 60 % dimakan anai-anai Israel yang bersarang di Singapura.

Israel Menguasai Malaysia Melalui Singapura

Dalam menguruskan sistem keselamata negara, salah satu aspek penting ialah sistem komunikasi dalaman iaitu antara pejabat persekutuan dengan ibu pejabat negeri. Kawalan ke atas sistem komunikasi amat penting kerana kebocoran maklumat akan menyebabkan pihak luar mudah meneroka strategi rahsia keselamatan negara.

Namun sekarang ia bukan sekadar tidak selamat, malah dimiliki sepenuhnya oleh Israel melalui agen-agennya di Singapura. Sistem komunikasi PDRM dimonopoli terus oleh syarikat-syarikat Yahudi di Singapura.

Perkara ini disahkan sendiri oleh akhbar The Star pada 5 Ogos 2008 (Selasa).

(Gambar) Mr. Izhak Naskar dan Dr. Ido Schechter ketika pelancaran bursa saham syarikat TIS di Bursa Saham Tel Aviv pada 3 Disember 2006

Agen Israel Dalam Sistem Komunikasi PDRM

Keseluruhan tender pembinaan sistem komunikasi yang akan ditukar dari analog kepada digital telah pun diserahkan secara rasmi kepada Asiasoft (M) Sdn. Bhd. (no. Syarikat : 150529-H).

Syarikat ini adalah milik penuh kepada syarikat tunggalnya iaitu Asiasoft Pte. Ltd. Yang berpengkalan di Singapura. Nilai penuh tender yang diberikan kerajaan Malaysia ialah RM1 billion tetapi dikecilkan menjadi RM42 juta.

Apa yang mencurigakan ramai penyelidik ialah ‘individu’ yang bertanggungjawab membina sistem itu. Individu tersebut dikenalpasti sebagai bekas tentera Israel yang berkhidmat sebagai programmer semasa di Israel.

Programmer yang bernama Izhak David Naskar yang memegang pasport Israel bernombor 10902695 itu masih lagi warganegara Israel. Jadi, bolehkah kita menganggap ini suatu kebetulan?

Paling membimbangkan ialah Izhak bukanlah tentera atau programmer biasa, beliau adalah ‘pakar’ sistem komputer yang telah memenangi anugerah daripada Kementerian Pertahanan Israel. Malah beliau juga bertanggungjawab membina sistem risikan berteknologi tinggi untuk pasukan pertahanan Israel sekitar 1970 hingga 1987.

Seorang lagi rakan Izhak yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi PDRM ialah Ido Sccheschter yang memegang pasport Israel bernombor 56626252. Ido pula lebih mencurigakan kerana selaku ahli pasukan yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi untuk PDRM bersama-sama Izhak, hingga saat ini beliau masih lagi seorang tentera Israel yang sah bukannya tentera pencen.

Apakah yang menyebabkan PDRM mengambil orang-orang Israel ini? Adakah kerana terdesak atau didesak?

Bukankah lebih baik jika melantik programmer-programmer dari kementerian pertahanan Iran yang sememangnya lebih pakar dari Israel.

Penguasaan Singapura dan Israel di Malaysia

Seperti yang didedahkan sebelum ini bahawa Henry Kisingger telah pun berbincang sesuatu dengan mantan Perdana Menteri. Tetapi kita harus ingat perletakan jawatan Dr. Mahathir bukanlah titik noktah penguasaan Yahudi ke atas Malaysia.

 

(Gambar) Richard Blum dan isterinya Diene Fiensten (Kanan) adalah Senator US berketurunan Yahudi dari Parti Demokrat.

Kerja-kerja penguasaan Israel ini disambung pula oleh Khairy Jamaludin apabila bertungkus lumus menjual saham Pantai Holding kepada Parkways Holding iaitu syarikat milik pelobi zionis terkenal iaitu Richard Blum.

Isu-Isu yang perlu diberi perhatian

  • Penjualan saham Pantai Holding oleh Khairy Jamaludin kepada Parkways Holding. Jumlah saham sebanyak 31 peratus.
  • Penjualan saham Telekom sebanyak 5 % kepada syarikat Singapura iaitu Temasik Holding.
  • Syarikat MITV milik Israel di Singapura berjaya memenangi lesen penyediaan 3G di Malaysia. Kemenangan mengalahkan syarikat lain yang lebih layak iaitu DiGi.
  • Penjualan air Malaysia kepada Singapura yang tidak masuk akal sebanyak 3 sen untuk 1000 gelen. Untuk menampung keperluan air rakyat Johor, kerajaan perlu membeli semula air kepada Singapura dengan nilai 50 sen untuk 1000 gelen. Ini seperti memberi air percuma kepada Singapura.
  • Dikhabarkan sistem keselamatan komputer Kementerian Pertahanan (MINDEF) sentiasa diserang hacker dari luar negara setiap 15 minit.

Kesimpulan

Sehingga kini Singapura amat bergantung hidup kepada Amerika dan Israel. Keseluruhan sistem keselamatan dan ketenteraan Singapura adalah kembar siam dengan ketenteraan Israel. Apabila keberkaitan ini berlaku maka harus bagi kita melihat akan tujuan tersembunyi Singapura yang cuba menguasai ekonomi Malaysia.
Kita harus sedar, negara Israel yang kecil itu sudah pun menguasai ekonomi kebanyakan negara-negara dunia berkuasa veto. Orang-orang Israel adalah pemilik-pemilik saham terbesar bagi syarikat-syarikat gergasi dunia. Saham adalah kunci pintu gerbang untuk memasuki ruang pembuat keputusan sesebuah negara.

Walaupun pemimpin dipilih rakyat dan pemimpin akan mengikut kehendak rakyat, namun putaran itu akan kembali semula kepada penentu kemajuan ekonomi negara iaitu pemilik-pemilik syarikat gergasi dalam negara.

About these ads

47 responses to “Jarum-Jarum Israel dari Singapura

  1. Ha..ha..ha..

    Singa boleh makan Malaysia sbb byk org malaysian so stupid. Dari zaman tunku lg Malaysia takut sama Singa a.k.a Lee Kuan Yew.

    You all malaysian kena pindah masuk singapore ramai2.

    hidup singapore! hidup singapore!

  2. Takde salahnye b’kawan dgn Israel, mereka pun manusia jugak apa?

    Malaysian cakap sj tentang Israel tp kawan jugak dgn israel.

  3. HarimauMalaya

    Golion ker..GoSink…,didunia mereka manusia tapi diakhirat jadi bara api neraka..fikir-fikirkan org2 Singaporean,jadilah orang yang bijak.. =)

  4. kaswari azimin

    Singapura ni tak habis2 nak menyusahkan rakyat Malaysia. Dulu pasal hal sempadan dan tambak johor, skrg hal keselamatan pulak.

    Tp aku rasa salah pemimpin kita jugak yg lembap dan selalu ikut cakap menantu. Ada logik juga, sbb KJ tu org singapura.

  5. Salah siapa jugak yg jual pulau Singapura ke tangan Raffles? Fikirkan orang Malaysia.

  6. Neutral Gay, ko org singapura ke?

  7. salah jugak org yg dah dpt singapore blk lepas merdeka pastu bg kat lee kuan yew ms thn 1960-an…

  8. haikalhisham

    bukan bongok tapi da termakan pujukan freemason yang ada kat tanah malaya mase tu…pecah dan perintah pn tejadi..macam mane nak unite dgn 3 kaum berlandaskan fahaman baru..kalaau ikut hudud insya allah boleh..tapi lepaas ke ,dapat ke merdeka..bukan nak racist cuma bagi aku lagi adil kalau ikut hudud ,pendatang buat cara penddatng…korang yang idup kat singapore pn bukannya bahagia sangat kan ,tepuk dada tanya selera la da takde ape nak dibannga kn oleh melayu singapore ..kalau singa pun bukan boleh buat ape pn .nak makan pun kene mintak izin lee kuan yew tu belum kira nak berak lagi…

  9. GO KODOMO LION.
    LU BLAH LA.
    ISRAEL AMERIKA BELAKANG LU BERANI LA.
    AKU TAK KATA SEMUA SINGAPOREAN JAHAT,TAPI BIASA LA MESTI ADA TIKUS KEPALA HITAM KAT MANA2

  10. SINGAPORE SANA RAMAI SAUDARA MELAYU KITA.SIMPATI AKU UNTUK MEREKA.MENGAKU KE TAK DIORANG CUMA MINORITI JE.NI LAH AKIBAT BAGI MUKA KAT PENDATANG.TERIMA KASIH.

  11. Wahai orang islam Malaysia. Tak payah nak hirau apa GoLion dan neutral Guy ckp. Biarlah…. Kita yng dok kat sini mari ramai2 balik ke Agama. Buang kebesaran makhluk, masuk kebesaran Tuhan yg Esa. Israel ka,Singapura ka,Amerika ka… Dok bwah sapa? Tuhan ka? Israel ka? pkirla. Iblis jahat2 pun xmgaku dia TUHAN tau… sbab apa? dia tau TUHAN tu apa,makhluk tu apa.Cuba kita kaji sejarah Islam. Nabi Muhammad diturunkan bukannya mula2 dia ajar ekonomi,strategi atau apa2 ilmu pun. First2 dia ajar Tauhid iaitu LAAILAHHAIILAH…….Buang kebesaran makhluk, Masuk kebesaran Allah. Tegok xsmpai 30 thun pun parsi tertiarap, Rom parah. sahabat2 pn xpnah pkir nk jd mcm ni..masa tu ilmu sains,matematik dan lain2 mari tunduk kat orang Islam.kenapa Israel, Russia,Amerika dan singapura tu hebat sangatkah? mereka pun hamba Allah jugak. Kalau Allah dah tolong kita, xpyah kata Singapura kita boleh lanyak, 1 dunia mari melutut sembah kaki lagi kat kita(orang Islam). Ikhlas dari pandangan ZY.

  12. Bertakwalah kepada Allah SWT walau dimana kamu berada..jgn le kerana isu diatas kita sesama melayu (majoritinya muslim) bergaduh! Tak kiralah kita dari Malaysia, Singapore, America atau Israel sekali pun, selagi mana kita muslim, kita bersaudara. So tak perlulah kita berperang msg saling kutuk mengutuk, menunding jari sesama kita, org kafir akan ketawakan! So berfikirlah cara yg rasional, gunakan ruang ini dengan perbincangan yg sihat.

  13. setuju dgn zy

  14. ape ni!!!!!

  15. Pak Cik Kordi

    ZY, nisab bulanan dan tahunan ko dah settle ker??? heheh… sekepala la kita.

  16. cukup ke dengan hanya berdoa saja? cukup ke kita dengan hanya bersembahyang saja maka semua masalah akan pergi begitu saja? kalau macamtu masih ramai lagi umat di dunia yang Allah (Tuhan) perlu tolong. Kat Bosnia, kat Iraq kat Jurusale, kat Gaza kat Iran, kat merata dan sekitar Middle East yang daif dan ditindas oleh Israel secara terang terangan.

    Sedorlah semua ahli parti PAS itu lah jihad. Kalau nak jihad sangat sanalah perginya ye?

    Samekom

  17. Haikalhisham

    waalaikumsalam saudara DNL, pada saya semayang atau solat tu da mmg tiang agama tak perlu dipersoalkan cukup ke tak…dan doa tu hak setiap insan yang ada kat dunia ni..samada makbul atau tak bukan terletak di tgn saudara untuk menjatuhkan hukuman cukup atau tidak..sekurang2nya mereka berdoa..dan keiklasan mereka bukan hak kita untuk tentukan..biar yang maha kuasa allah yang tentukan..kalau tak silap saya mufti dimalaysia pernah kluarkan fatwa jihad ketika perang iraq ,afgan,palestine lagi la ..da bape kali kluar tapi ape respon parti yang memerintah malaysia pada ketika itu..ada ke hantar askar2 …berani ke..mgkin sifat saling menyalahkan antara satu sama lain ini yang menyebabkan kita kehilangan singpura..susa sangat ke nak nak betoleransi antara satu sama lain..saya bkan penyokong pas..atau mane2 parti. tgjwb jihad bukan terletak pada tgn pas shj,,.ia terletak pada setiap muslim untuk membantu saudara seislam kita..atleast dorang berdoa …dorang pecya ada nya allah yang kuasa..maksd jihad besar maknanya…tak perlulah kita bersentimen politik di sini. ..kita membincang kan hal dajjal..marilah kita same2 memartabatkan islam dibumi malaysia dan dunia walau ape pn parti yang anda sokong..itu lah jihad…kate malaysia negara islam…mane ade negara islam yang tak pakai hkum hdud…..dnl cuba la pikir luar dari kotak ye…alfatihah untuk semua pejuang yang syahid demi mempertahankan islam di muka bumi ini

  18. Haikalhisham

    the oldest freemason building in south east asia..terletak di singapura kot

  19. Jauhari Manikam

    Senjata orang mukmin adalah taqwa. Senjata ini sahaja dapat mengalahkan musuh Islam sptmana dilakukan oleh Tariq bin Ziyad sewaktu menyerang Andulusia. Maka apabila lahir pemimpin Islam tulin dikalangan kita yg mempunyai Karomah dan Barokah bertaraf Ketua Negara spt Sultan Muhammad Fateh yg dpt menawan Konstantinople, hendaklah kita sokong dan berbaiah kepadanya.Kita sekarang sedang berada di ambang tertegaknya Sistem pemerintahan Khalifah dibumi Malaysia yang akan menghancurkan sistem ideologi berasas kepada kapitalism. Orang yg akan naik jadi pemimpin akan datang ini dinyatakan oleh Nostradamus sendiri; The Blue Turban will rule and conquer the world in the 21st Century. Sama-sama kita berdoa, tertegaknya Perlembagaan Madinah yang ke2 di Malaysia tidak lama lagi, sebagaimana dibuktikan oleh Muhammad Fatih.

  20. damn all jew

    TO GO LION

    Pedehal singapore tu??dah cukup bersyukur la tak ramai kene bantai kat Johor tu…shopping kat Johor, beli makan kat Johor ape2 pun kat Johor…Ye lah pasal murah kan…Nampak sangat most of the Singaporean tak de duit nak shopping kat tanah sendiri…tu pun nak belagak ke?? baik yang melayu n bukan melayu…same je la bai…

    korang banyak perasan je lebih…ape2 lah termasuk la sukan…ping pong bagi citizenship kat Chinese dari Mainland, bola amek Negro africa, orang australia, mane2 lah pastu ngaku best… balik umah korek bontot cium sndiri la singaporean oii….satu je aku pesan…sentimen anti singapore tengah giat menular kat JB…korang tunggu je lah ye sampai berlemak..nanti korang paham la ape aku maksudkan

    >IKATKAN 36 EKOR NAGA JANGAN DIRENTAP JANGAN DIPAKSA<

  21. GoLion baik ko blah…ramai tak puas ati ni

  22. haha, singapore pun jd macai dajjal. lg mo berlagak ka?

  23. DENGAN NAMA ALLAH..
    SEMUA INI TELAH DITAKDIRKAN DAN TAK BOLEH DIELAKKAN, IBLIS, SYAITAN DAN DAJJAL,TETAPI ALLAH AKAN SENTIASA MELINDUNGI ORANG-ORANG YANG BERIMAN.INGAT KITA DI AKHIR ZAMAN, PERSIAP DIRI KAMU DEGAN ILMU ALLAH, CUMA PERLU BERSABAR MUNCULNYE AL-MAHDI
    TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH..

  24. GoLion.. No wonder member-member aku kat Singaporah bagi tau betapa ramainya org Islam murtad di Singaporah. Kalau nak tengok org melayu makan babi, silalah datang ke Singaporah.

    p/s One of my member-member aku tu ex-singaporean. Skrg Malaysian with all of his families.

  25. JOREEZHANNA HARDY

    assalamualaikum…
    seandainya engkau,kamu aku dan dia adalah dilahirkan dalam agama Islam..maka berbanggalah..ucapkanlah bersama-sama..LAILAHAILLALLAH..LAILAHAILLALLAH..
    MUHAMMADURRASULLALLAH!!
    Ucapkanlah dengan yakin dan ikhlas..sehingga terpancar sinar TAQWA dari hatimu..semoga tetap imanmu..
    PADAMKANLAH API ITU…PADAMKANLAH API ITU…PADAMKANLAH API ITU…

  26. Singa boleh makan Malaysia sbb byk org malaysian so stupid?????

    Sape yg bodoh sbnrnye??aku org jb….dan klu aku dilahirkan sebagai warganegara Singapore(walaupon aku xnak sebenarnye),dah lama dah aku blah dari Singapore tu…

    Ko pegi la mampus nak belagak sgt…kesian blagak kat org malaysia…tp bila aku dtg sana korg merempat sebenarnye……

  27. tokku mambang

    tahukah apa yang lebih zalim dari itu semua…api neraka..dan singapura akan tenggelam mengikut lisan nabi…singa yang gay…takde batu dan mandul…

  28. Whatever it is..now i understand why Malaysia released Singapore in 1965..it seems that , the 65′ separation was been planned by the Freemason.It was a strategically planned so they can have a ‘base’ (Singapore) to keep their ‘one eye’ and keep watching the Moslem countries in the Malay Archipelago. So, Tunku Abdul Rahman (TAR) knew the plan.So, my question are:

    1) Was TAR lost control over Singapore ,because too much influence of Freemasonry in the Island? and to curb the influence coming to Malaya, he have to released Singapore?

    or (this might hurt some people)..

    2) TAR himself was a Freemason member?along with other freemason,Lee Kuan Yew(LKY),they ‘orchestrated’ the separation?

    BTW, dun forget,..we have another freemason state in Malaysia,..our very own Pulau Mutiara..Penang. The group have been there since Francis Light ruled Penang in 18th century.

    In 2012, The Freemason’s leaders, The Dajjal (Anti-Christ) is expected to rise with his army of Gog and Magog(Yakjuj Makjuj), not yet to declare war but to deceived and to lie ,as a saviour of humankind.(maybe he will show us the remedy for the Swine Flu) He will offer us Heaven which is in real , is a Hell.

    So, my dear Moslem Brothers and Sisters,.Dont be fool by Dajjal…Resist the tempting offer. Off course, resistance means war with them…When the Vatican falled, they will next, try to kill the last Army of God, The Moslem..they will try to inflirated Mecca .We re the last defence to stand and fight agaisnt the Dajjal (Anti-Christ).

    So, R u ready?

  29. singapore x dark modal!!!!

    lailahaillallah muhamadarasullulah

  30. err… kekawan… aper niee… ape nk kecoh2…

    ingat pesan Nabi Muhammad… Al-Quran dan Sunnah…

    kalau kite islam, takyah nk maki hamun camnie…

    bwk brsbar… tahu tak makna sabar krg nie???

    to “Go Lion”: seek the truth…!

  31. guileraradioz

    boleh beritahu berape ramai org melayu (islam)sgapore yg sngup mati untuk negara dan sekutu nye israel?

  32. God will punish u in hell

  33. Assalamualaikum sekalian sahabat, mohon saya mencelah, mungkin kita kena ambik iktibar semasa Rasulullah nak atur tentera jihad nya, beliau hanya memilih mujahid yang berjaga malam berzikir, solat dan membaca Al-Quran dan tidak pula beliau membawa pejuang yang tidur sepanjang malam,,,ini adalah kerana kekuatan sebenar bukan hanya terletak pada fizikal semata, tetapi ada lah kekuatan IMAN dan KETAQWAAN mujahid itu,,,DOA adalah senjata MUKMIN satu hal yang tak dapat di nafikan,,,bersatulah,,,kuatkan dan tetapkan IMAN,,,keikhlasan adalah di tuntut dari setiap muslimin dan muslimat dalam usaha menegakan ISLAM,,,AllahuAkbar !!!!!!!!!!!

  34. Salam..Selagi pola pemikiran yg menganggap U.S.ke,Israel tu kuat, selagi tu lah kita membiuskan diri kita dgn dadah yg membelenggu pemikiran..Selagi tangan yg memegang senjata tidak beserta dgn kitab,selagi tu la ALLAH akan menangguhkan kemenangan..Kita dh masuk perangkap sejak dari thun1511 lg..Apa yg kita saksikan adalah “chain Reaction”yg tak putus2 hingga sekarang..Sistem Demokrasi tu ditaja kt dunia ne adalah utk melengah-lengahkan Kemunculan semula Sistem Khalifah yg terkubur ekoran negara2 Islam sudah dipisah-pisahkan dgn sempadan Politik..Kesan2 yg terlihat hingga kini ialah tiada lg penyatuan dibawah satu akidah..Fahaman politik memisahkan saudara seagama krn doktrin kepartian..Unsur2 sekular meresapi pemikiran,Islam terkurung di masjid ,pejabat agama dan kuliah2..Ceramah dan kuliah agama hanya layak pada org2 yg punya tauliah dan dipantau dari masa ke semasa..so lbh senang nak kawal supaya org2 Islam hanya dibolehkan buat perkara2 rukun sahaja..Bila sentuh bab jihad,dibius Jihad itu dgn Jihad Ekonomi seolah-olah itu sj jln nk dpt Tittle syahid disisi ALLAH..Saudara2 seagama di negara lain derita x makan,minum air tercemar,kita asyik ckp jihad Ekonomi..Ekonomi dunia dh dikawal dek Israel wahai saudara2ku..Lps tu nk sembang psal era kebangkitan Islam sambil minum Coke,makan kat Mc Donald,KFC,Starbuck..pastu isi minyak kereta kat Shell,Mobil,BP..smpai umah tgk tv History Channel..Bila mata nk lelap,fikiran melayang sambil berfikir kenapa umat Islam x bangkit2 lg..Siang malam kehidupan kita dilengkari oleh keperluan-keperluan yg disupply oleh Yahudi..Itu kita xnak sedar..Siang-malam duit kita mengalir ke poket2 mereka..Mereka dh control kita sejak berabad-abad..Natijahnya,Singapura ke sekutu2 U.S. yg lain adalah konsol2 atau dekoder mereka..Remote controle di ygn Yahudi..Krn itu mereka pandai mengalih-alihkan isu..Kita nantikan saja Kuasa Kun Fayakun yg akan mematikan sumber2 mereka..Tanpa tenaga elektrik yg ALLAH beri pinjam,kembalilah mereka menunggang kuda dan menggunakan pedang kerana senjata2 canggih mereka tdk dpt lg digunakan..Itulah saat2 keemasan bg kita..Islam takkan bangkit dari celah2 kemewahan,kebendaan dan keduniaan..krn waktu ini penguasa dan majoriti pembai’ah mereka berada dlm kelalaian smpai bg Yahudi masuk ke halaman sendiri atas alasan kecanggihan teknologi..Persiapkan diri dan wakil2 kita yg akan menggantikan kita nanti andai kita terlepas utk menyambut era kedatangan Al-Mahdi..Pola pemikiran dan gaya hidup umat Islam hari ini tidak memungkinkan Al-Mahdi muncul kerana kita telah masuk dlm lingkaran mereka dan tunggulah janji ALLAH yg akan memisahkan kita dari mereka dengan gegaran yg kuat di timur , barat dan semenanjung Arab..Wallahualam..

  35. ape la,malaysia ni.cakap jek pasal israel,apsal pergi beli jugak rokok dekat negara luar,kenape beli barang yahudi,tak payah la beli lagi.

  36. Masya Allah, sabar bro

  37. sedarlah org singapore kamu spt belaan yg diberi senang lenang…habis madu sepah dibuang…..tngu la saat tu….dipergunakan yahudi…..

  38. rilex la malaysia..singapore walaupon ade teknologi canggih, tp x de tanah, wape banyak la airport y diorng ade, musnahkn airport diorng, abis lah singapore

  39. Berbaliklah pd ajaran Al-quran dan As-sunnah wahai org islam….. jgn smpai negara kita dimamah penjajah skali lg sperti yg berlaku di palestin….

  40. assalammualaikum..
    mohon share~

  41. Orang Melayu ni memang bangsa hebat pelik dan menghairankan.Inilah bangsa yang paling lemahlembut didunia hatinya.Murahati dan pengasih.Bangsa inilah kerana ingin tahu telah menerima agama bebentuk animisme pada awalnya kemudian jadi Hindu kemudianBuddha kemudian masuk Islam dan pada zaman moden ini mula nak jadi Kristian,Kata orang Melayu itu tak ada identiti.Sebenarnya itulah identiti Melayu yang sentiasa berubah dan mahu mengubah apa yang ada.Tetapi jiwa nya yag asal tetap Melayu.Melayu itu bukan mudah lupa sebagaimana tanggapan kebanyakan orang terutama orang asing tetapi bangsa PEMAAF.Bagi melayu kata maaf dan samada meminta maaf atau memaafkan adalah darah daging peribadi Melayu.Walaupun masih terbuku didada kerana tetap ingat tetapi lafaz maaf telah meleraikan segala kekusutan dan sebagainya.Bayangkan seorang kerabat melayu dibunuh dengan sengaja tetapi kerana pelakunya memohon maaf segala-galanya selesai.Bagi orang lain melihat ini satu kelemahan bangsa melayu tetapi sebenarnya disitulah kekuatan tersembunyi yang ada pada jiwa melayu yang tersirat didalam batinnya.Sebagai bangsa beragama (macam-macam agama telah dianuti)Melayu itu tetap percaya mereka yang sanggup melakukan kesalahan keatasnya atau kebaikan keatasnya Tuhan yang membalasnya.Mereka percaya sebagai manusia mereka tidak berupaya membalas kebaikan atau kejahatan orang keatasnya walau sebesar zarahpun.Kena fahamlah bangsa Melayu dah berada didunia ini sezaman dengan Nabi Nabi.Malah ada yang berpendapat bangsa Melayu ini adalah pecahan dari keturunan Nabi Noh sendiri yang dianggap bapa manusia kedua,Jangan lihat Melayu ni di Malaya saja(Malaysia).Ada 300 juta umat Melayu didunia.Memandang kepada jumlahnya yang ramai dan semakin bertambah tidakkah Melayu itu satu bangsa besar dimana gilirannya menguasai dunia diabad-abad akan datang akan sampai juga.?.Kalau Yahudi merasa mereka bijak kerana dapat mengungguli negara2 dan kuasa dunia yang mereka mahu itu adalah merupakan giliran dan masa mereka sebelum Allah menarik semula kurnia itu.Sampai waktunya Yahudi akan melutut kepada satu bangsa yang tak disangka-sangkanya yang selama ini dianggap bodoh lemah dan sebagainya.Apabila batu yang dilontar meletup seperti peluru dan hanya pohon garkaq saja yang tidak bercakap Yahudi dan sekutunya seluruh pelosok dunia baru sedar tetapi sudah terlewat kerana nyawa mereka akan direntap oleh ketulan2 batu kerikil.Aduhai Yahudi dan sekutunya segeralah,marilah masuk kedalam agama Islam inilah agama dari Tuhan yang mencipta alam dan segala isinya..Jangan lah lagi terikat dengan agama selain Islam kerana semuanya akan hancur lebur.Tak payahlah nak intai rahsia kerajaan Malaysia ke apake kerana bagi kami orang Malaysia, rahsia kami ada pada Allah pencipta alam ini.Malaysia memanga tak ada kekuatan hebat dari segi ketenteraan dan peralatannya.Ada kapal perang pun secondhand.Ingatlah sejak berjuta tahun orang Melayu dapat mengungguli wilayah ini adalah kerana kurnia Allah.Bila Melayu merdeka dengan menghalau penjajah,Portugis Belanda Inggeris Jepun dan komunis dengan cara tersendiri dengan kekuatan tersembunyi tolong beritahu bangsa mana yang sama dengan bangsa Melayu ini.Betul ramai yang terkorban tapi hadiah Fatihah kami lebih bererti kepada mereka dialam arwah.Yang mati kami fatihahkan yang hidup meneruskan perjuangan.Inilah bangsa yang hidupnya bergelumang dengan susah payah dari zaman Batu Gunung Himalaya bergerak ke Malaya dan berkumpul di Tasik Malaya Pulau Jawa,Sampaikan salam saya kepada orang Yahudi dan sekutu2nya orang Islam tak takut mati bila berjihad.Mereka sedia menggadai nyawa demi kebenaran sebabnya hidup dan mati itu serupa sahaja.Ini yang orang bukan Islam tak dapat teroka dan tak dapat tahu dan hairan kenapa orang Islam sanggup mati bila berjihad dan mereka mencari jalan supaya orang Islam takut berjihad.Orang melayu yang dah terkeluar Islam dan sanggup makan babi tu cuba-cubalah balik kepangkal jalan.Daging babi memang sedap macam arak sedap diminum tapi Allah haramkan hanya sebagai ujian kepada orang Islam didunia ini.Sedangkan babi anjing dan buah anggur yang dijadikan arak itu Allah yang cipta, jangan tak tahu pula.Kalau dah tak tahu agama Islam tu apa dan macamana walaupun mereka tu melayu memanglah akan mengutuk Islam dan menghina Islam dan akan keluar dari kepompong Islam.Kelau dah terkeluar Islam nak buat macamana sebab nanti Allah dah sediakan tempatnya dineraka.Kesian!!!!!Orang2 Yahudi dan Nsrani itu memang merasa gundah gulana selagi orang Islam tak ikut macam mereka sikap,agama dan perangai.Bila dah jadi macam mereka baru mereka tabik kat orang tu.Tapi apa erti tabik hormat mereka jika kita akhirnya kejurang neraka.Apa yang perlu kita sedar Allah jua yang akan memelihara seseorang yang dikehendakinya kesisiNya.Kalau jarum2 Yahudidirasakan hebat ingatlah janji Allah itu tetap akan sampai >Dia yang memelihara agamanya dan dia juga yang memelihara orang yang dicintainya.Dan ingatlah Islam itu agama untuk orang Islam yang mengaku Allah Tuhan Seluruh Alam dan Muhammad itu rasulNya.Jadi Islam itu bukan agama orang Melayu sahaja.InsyaAllah selagi ada Melayu yang teguh berpegang kepada adamaNya Allah akan menolong Melayu itu.Tetapi kalau Melayu itu meninggalkan agamanya kelak akan ada bangsa lain memakmurkan dan mengambil agama itu.Demi Allah yang maha adil diberinya kekuatan dan kehebatan pada mana2 bangsa didunia ini walaupun tidak beragama Islam.Sebab yang bukan Islam itu Dia juga yang menciptanya.Bangsa Farsi 1000 tahun menerajui bangsanya malah 1000 tahun juga agama Buddha menguasai jiwa Melayu melalui kerajaan Palembang.Tetapi runtuh juga atas kehendak Allah.

  42. Sapa pi pllih APCO jadi tuan penasihat.???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s