Akhirnya…seperti yang dijangkakan!!

Akhirnya, seperti apa yang dijangkakan benar-benar berlaku…

Pada 31 Disember 2008 lepas, kami telah mengeluarkan suatu teori analisis dan strategi perang yang dilakukan oleh Illuminati melalui Israel. Dalam strategi ini kami menyatakan seperti berikut;

” …. Manakala penghantaran tentera-tentera separa profesional berperang dengan Hizbollah adalah strategi dendam jangka panjang.”

“Israel tidak silap dengan perancangan penghantaran tentera itu walaupun ramai penganalisis politik Muslim mengatakan kemenangan Hezbollah adalah berpunca dari kesilapan Menteri Pertahanan Israel.”

“Ianya sengaja disilapkan untuk membentuk suatu alasan berunsur dendam palsu yang akan dibawa pada saluran media pada masa akan datang. Dan sekarang ini, konflik Palestin adalah peluang media Israel membawa isu ‘balas dendam palsu’ yang dicipta pada Julai 2006.”

Maksud keseluruhan 3 pernyataan kami di atas ialah…Perang Lubnan 2006 adalah strategi Illuminati dalam merangka peperangan yang lebih besar pada masa akan datang.

Illuminati melalui Israel tidak mencetuskan sesuatu perang untuk matlamat jangka pendek. Mereka mempunyai alasan-alasan tersembunyi yang hanya dapat diketahui melalui perubahan masa.

Kini apa yang kami teorikan pada 12 hari sebelum itu benar-benar berlaku. Alhamdulillah atas cahaya Allah Azza Wajalla.

Laporan kenyataan akhbar rasmi Israel iaitu Haaretz pada 12 Januari 2008 telah membuktikan akan kebenaran analisis-analisis kami di dalam artikel bertajuk Perang Konspirasi Dajjal : Persediaan Israel (Bahagian 3).

Berikut ialah beberapa petikan berita yang membuktikan bahawa perang Lubnan 2006 adalah sengaja dicetuskan dan sengaja mereka (Israel) mengalahkan diri mereka sendiri untuk tujuan pada konflik kali ini.

ANALYSIS / Israel’s victories in Gaza make up for its failures in LebanonThe war on Hamas is a war for the sovereignty of Israel. It was launched due to repeated rocket attacks from Gaza following Israel’s disengagement from the coastal strip.

 

No country in the world would put up with a situation in which its sovereignty is being undermined and its citizens are being threatened. Given its small geographical territory and many enemies, Israel can not put up with this situation.

Therefore, it is up to every decent person who wants Israel to strive for peace and end its occupation and return to its original borders to support its fight for sovereignty.

In many respects, the war in Gaza has compensated for the shortcomings of the Second Lebanon War. This time around, the decision to launch the offensive was calculated and reasoned, and the army has exhibited impressive capabilities.

It is therefore only fair to determine that Prime Minister Ehud Olmert, who is to blame for the botched war in Lebanon, is the same person who now stands behind Israel’s achievements.

(Berita penuh klik sini)

Kesimpulan

Kebenaran analisis/ teori perang yang kami lakukan bukanlah kerana kami mahir dalam hal-ehwal peperangan. Tetapi ia seperti apa yang telah kami tegaskan sebelum ini dalam beberapa artikel lalu iaitu Illuminati MASIH menggunakan taktik tradisional dalam mencetuskan konflik.

Maksud tradisional atau lama di sini ialah pergerakan menCETUSkan situasi konflik-konflik yang dilakukan Israel dan Amerika adalah sama dengan cara pergerakan konflik yang dicetuskan Illuminati zaman revolusi Eropah dahulu.

Jika para pembaca sekalian meneliti turutan-turutan sejarah berkaitan bagaimana tercetusnya Revolusi Perancis, Revolusi Amerika, Revolusi Russia, Perang Napolean, Perang Waterloo dan sebagainya sudah pasti para pembaca dapat memahami seni perang yang diamalkan oleh Illuminati yakni Dajjal.

Malah kami yakin ada dikalangan para pembaca sekelian sudah dapat menjangkakan sendiri akan konflik-konflik ini khususnya perancangan rahsia Illuminati.

Wallahu’alam…

(Sumber gambar hiasan dari www.criticaltimes.com.au)

About these ads

54 responses to “Akhirnya…seperti yang dijangkakan!!

  1. Seperti yang dijangkakan bahawa perang antara Iran dan Israel akan berlaku dan dilaut juga bermandi darah..Semoga Allah sentiasa bersama2 pejuang2 Islam.

  2. Harap byk saudara kita sedar akan perkara ini. Terima Kasih. “intansurullaha yansurkum wa yuthabbits aqdamakum” : jika kamu membantu agama Allah nescaya Allah akan membantu kamu dan menetapkan pendirian kamu…insyAllah…

  3. Assalamualaikum wrt…

    Tapi betul ker peperangan dan perancangan ini semua melibatkan dari pihak iran-shiah?semua menjangkakan peperangan ini utk mengheret iran ke kancah perang,namun sebenarnya iran sendiri bersekongkol dgn puak2 yahudi laknat nie..cuba saudara komen..

  4. salam..
    umat kita harus sedar ttg isu ini..teknik tradisional “divide and conquer” illuminati merupakan satu taktik serangan yg ulung..kerna allah akan mencampakkan bala bg kaum yg berpecah..dan hanya akan menurunkan nusrah bg ummah yg bersatu hati..lihat negara kita skg..sepatutnya tembok kebencian sesama ummah harus dipecahkan..kalau tidak pasti dan pasti kemenangan tidak akan dtg…wallahualam

  5. 4 Level in Power

    1. Chaos & Order
    create chaos & restore order
    (War, financial crisis, fitnah, dsb)
    RajaPetra, DAP, Raffles, IMF, Erdogan, Team Wawasan, Hitler-jew,

    2. Divide & Rule
    Fatah/Hamas, Sultan Johor/Singapore, Nationalist vs Communist, Religious Vs Athies.
    moderate vs orthodox, Guge- Lost World Tibet

    3.<<<<<<<<<<<<<

    4.To Make & To get
    Inventor, Capitalist vs Macai, King -hamba,

  6. youngmuslim

    “Dan sesungguhnya mereka telah menjalankan rancangan jahat mereka (untuk menentang Islam), sedang di sisi Allah ada balasan bagi rancangan jahat mereka, walau rancangan jahat mereka itu, dapat melenyapkan gunung-ganang sekalipun. ” surah ibrahim ayat 46.

  7. Kepada semua pejuang-pejuang kebenaran, mari kita faham akan agenda Dajjal yg telah dijalankan sejak ribuan tahun lagi. Saksikan video terkini yang menceritakan sepenuhnya realiti dunia sekarang dan apa yg akan datang. Video dimaksudkan adalah siri “The Arrivals” yg boleh ditonton di YouTube, di Facebook dan lain2 blog hasil usaha sahabat2 Islam, Abdullah Hashem, Noreaga, dan Achernahr. Ramai orang yg masuk Islam setelah menonton filem dokumentari ini, dan bagi yg Islam akan diperkuatkan Iman Insya Allah.

    Sila google atau Youtube “The Arrivals” sekarang.

  8. Aku ndak ngerti?
    Kenapa yahudi nyerang gaza saat amerika krisis ekonomi?
    Apakah untuk mengalihkan perhatian / atau untuk menyatakan israel masi exiss?

  9. gudbyedunya

    sebarkan pada rakan2..apa yang kita ketahui ni kebanyakannya diperlekehkan oleh rakan2 kita..tapi kita perlu terus cuba berjuang membuka minda mereka…harap2 kejayaan bagi pejuang kebenaran..insya-Allah…

  10. Yang menjatuhkan Islam adalah org Islam itu sendiri dan selebihnya datang dari musuh2 kamu.

    ps:Jihad tanpa ilmu itu palsu.

  11. Saya tertarik dengan komen saudara/i unicorn…

    “Tapi betul ker peperangan dan perancangan ini semua melibatkan dari pihak iran-shiah?semua menjangkakan peperangan ini utk mengheret iran ke kancah perang,namun sebenarnya iran sendiri bersekongkol dgn puak2 yahudi laknat nie..”

    Saya juga ada dengar pandangan sebegini drp sesetengah pihak yg pada saya bukan calang2 orang. Katanya, segala bentuk kecaman, penentangan, ancaman & peperangan yg terpamer antara Iran/Hizbullah(Syiah) dan Israel/Amerika(Yahudi) adalah propaganda semata-mata, yg akhirnya bertujuan untuk menghapuskan Umat Islam(Sunni). Tambahan pula, saya pernah menonton satu video tentang penyeksaan/pembunuhan ratusan ‘Ulama Sunni di Iraq dalam tempoh pencerobohan Amerika Syarikat. Video tersebut turut menyenaraikan beberapa persamaan antara Yahudi & Syiah yang sgt sukar untuk saya nafikan logikanya. Jika dakwaan ini benar, maka pada saya konspirasi ini sgt MENGERIKAN!!!

    Apa pun, “…wa makaruu wa makaraLLaahu waLLaahu khoirul maakiriin…”

    WALLAAHU A’LAM.

  12. Salam

    Saya mendapat satu sms dari kawan yang berbunyi seperti di bawah:

    Salam. Kepada semua yang bergelar Muslim. Hari ini pakar meteorologi bahagian bunyi dari Russia mendapati sesuatu bunyi ganjil seperti ngauman raksasa dari bawah mantel bumi. Menurut para ulama, kemungkinan besar itu ialah suara dajjal yang berusaha untuk naik ke muka bumi. Oleh itu kita disuruh sentiasa tidak berhenti azan. Sebarkan.

    Harap kepada yang ada berita lanjut boleh tambah.

  13. salam..buleh jawab kemusykilan saya..?jika dajjal melalui proksinya, yahudi sudah berjaya menguasai dunia sekarang, mengapa perlu mereka ingin menguasai baitul maqdis?

  14. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh~

    saya baru berumur 17… arap saudara & saudari tak kisah jika saya memberi pendapat..

    kepada Mat Kedah..
    sebenarnya, cerita itu BOHONG belaka!!
    itu hanya MENYESATKAN umat Islam sahaja!!

    saya tidak pernah percaya apa yang di ceritakan org berkaitan kiamat.. saya hanya percaya melalui sunnah hadis..

    seperti contoh.. Ustaz Din telah menyebarkan satu berita yg MENAKUTKAN umat Islam.. cerita tentang planet Marikh pusingan terbalik adalah tidak BENAR belaka.. mmg benar pusingan Marikh terbalik.. tetapi jika di lihat dari segi pandangan para ahli Astronomi @ ahli Saintis, ia sebenarnya BERTENTANGAN dengan hukum alam!! dan rupa2nya pandangan ahli astronomi @ ahli saintis adalah BENAR belaka.. sejak kita lahir lagi sudah tentu planet Marikh mempunyai pusingan terbalik.. sehinggalah Ustaz Din membuat kecoh tentang planet tersebut..

    dan lagi ada kes tentang KIAMAT baru2 ini saya terima dari seorang kawan melalui Friendster.. apa yang saudara Mat Kedah beritahu adalah PALSU..

    Salam. Kepada semua yang bergelar Muslim. Hari ini pakar meteorologi bahagian bunyi dari Russia mendapati sesuatu bunyi ganjil seperti ngauman raksasa dari bawah mantel bumi. Menurut para ulama, kemungkinan besar itu ialah suara dajjal yang berusaha untuk naik ke muka bumi. Oleh itu kita disuruh sentiasa tidak berhenti azan. Sebarkan.

    cuba anda perhatikan perkataan “dari bawah mantel bumi”. Siapa ajar anda tentang Dajjal ini? Dajjal sebenarnya hidup dari mana sekarang? dan saya menyokong BLOG ini kerana ianya seiras dengan ajaran Hadis.. dalam Hadis menyatakan bahawa Dajjal telah di kurung di sebuah PULAU yang tidak dapat dikesani oleh seluruh dunia.. dlm pulau itu ada beribu2 Dajjal yang tengah mengorek lubang utk keluar dari PAGAR yg dibina oleh Iskandar Zulkarnain..

    jika anda mendapat sebarang cerita yang berkaitan tentang kiamat.. pastikan anda baca betul2.. kemudian cari seseorang seperti ulama mahupun orang2 yg kuat iman tentang hadis.. sure, mereka akan memberitahu perkara sebenarnya..

    sampai d sini sahaja saya coretkan pendapat saya ini.. sesiapa yg kurang setuju dgn pendapat saya boleh memberi tahu saya apa yg sebenarnya.. dan saya amat BERSYUKUR kepada Allah yg Maha Esa kerana sesungguhnya blog yg dibuat ini selaras dgn hadis2 tersebut..

    Sekian.. Wa’salam!~

  15. hasellusiby

    bagus budak umur 17 ni…

    sebagai muslim, seharusnya kita tak cepat melatah dan cuba berfikir waras dan secara mendalam…
    kadang kala ada sesuatu info yang berbunyi ‘baik’ tapi tujuannya untuk mengelirukan muslim…

    kenapa ini terjadi?
    ini kerana muslim cepat melatah dan menghukum sesuatu info tersebut tanpa berfikir panjang…bila di suruh berfikir, maka segera mereka berkata..itu kuasa ALLAH..

    sesungguhnya ALLAH memberi akal pada kita supaya berfikir tentang kekuasaan itu. dari situ barulah wujudnya taqwa yakni takut akan kekuasaannya..

    kalau setakat kata, ‘aku takut ALLAH’ dan mana buktinya…jika ada hal yang di luar kebiasaan, dengan segera menolaknya..maka, apakah itu taqwa pada kekuasaanNYA?

    segala keluarbiasaan itu adalah dari ALLAH dan dari situlah muslim harus mengkaji dan ‘membaca’…

    sememangnya masalah muslim skrg ini adalah bermula dari akhlak da adab…jika dua perkara ini belum di ‘sembuh’kan, nampaknya jauh lagilah zaman kegemilangan dan keilmuan akan tercapai…

    wallahuaklam

  16. slms…
    illuminati mmg satu organization yg bnyk buat kkcauan dlm dunia ni…
    -persoalan sy…bgaimna pula dgn freemasonry? adakah illuminati tu bawah f-mason or vice versa?

    -ttg syiah tu…mmg ada di antara pegangan mereka yg menyerupai yahudi dan nasrani…tp klau nk crita kt sni mmg ssh la..ruang xckp…bleh suruh tuan punya blog ni cri…

    -dan sbg peringatan…hadith2 Rasulullah ttg hri qiamat kdng2 xbleh diterjemah secara harfi(literally) lbih baik rujuk kitab2 ulama’ muktabar dan berguru dgn sheikh2 yg ilmunya bersambung trus dgn Rasulullah spy bleh fhm dgn btul…

    -smmgnya kta tahu bhwa kita ummat akhir zaman…mka sy mnyeru kalian semua brtaqwa kpd Allah…spy mnjdi persediaan utk hri qiamat…

  17. Salam

    Terima kasih kepada Budak Umur 17 atas penerangan tu. Tiadalah saya bermaksud untuk menyebarkan berita palsu. Sms yang saya terima tidak saya forwardkan kepada sesiapa.

    Saya terus tuliskan di sini untuk mendapatkan pandangan mereka yang lebih berilmu seperti saudara pembaca sekelian.

  18. Rozaidi Abd Wahid

    Saya melihat kajian PKD 1 dan 2 amat tepat.

    Dahulunya dlm PKD 1: Lehman Brothers, penulis menjangkakan Israel akan berperang, kini ia benar-benar terjadi.

    Dalam PKD 2 : Tugasan Obama, penulis menjangkakan 2 perkara :

    1. Perang Lubnan 2006 – hanya helah Israel utk mencari alasan. Alhamdulillah, benar2 terjadi. Buktinya dlm link artikel di atas.
    2. Geithner dijangka dilantik sbg treasury secretary jika Obama menang Presiden.- dan ia benar2 terjadi, sila rujuk link ini. http://news.yahoo.com/s/ap/20090122/ap_on_go_co/treasury_geithner.

    Kpd penulis, teruskan membuat kajian utk umat Islam.!!

  19. Terima kasih kerana menyedarkan masyarakat tetntang bahayanya dajal dan yahudi

  20. dengan nama allah
    “kami sendiri berasa hairan mengapa MID tidak menggunakan kitab tasawuf untuk membahas soal Asif bin Barqiya, mustahil beliau tidak mengetahui. Namun mungkin beliau ada sebab-sebab tertentu yang tidak dapat kita fikirkan. Mudah-mudahan Allah melimpahi rahmat dan kesihatan atasnya untuk terus menulis”
    HAL INI MUNGKIN ANDA BOLEH JELAS DENGAN MELAYARI LAMAN WEB http://www.rasuldahri.com
    atau lebih mudah

    http://rasuldahri.com/web/index.php?option=com_wrapper&Itemid=5

  21. alaaa.. budak 17 tahun.. masih mentah.. tuh yg cepat melatah tuh.. huhuhu

  22. Assalamualaikum wbt.Pembetulan skit..budak 17 thn.Seingat sy makhluk yg dikurung di pulau oleh Iskandar Zulkarnain adalah kaum yakjuj & makjuj.Dan makhluk Dajjal hanya satu je yg akan muncul..Ape2 pon kita harus sentiasa ingat pada Allah krn tanda2 hari kiamat telah timbul.Mengenai suara makhluk itu kita ambil sebagai peringatan dan rasa tkt pada Allah supaya kita tidak terleka dibuai mimpi duniawi…Jika pendapat sy ini salah,sila betul kn dan akhir sekali saya mengucapkan terima kasih pada pencipta blog…thanks

  23. Aku cuma ingat gambar kartun tuh nak related dengan POKOK YAHUDI… rupa-rupanya lain elaborationnya…

    Anyway I cut & paste dari artikel dari YAhoo Groups

    “Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: ” Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: ‘wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya’, kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi “.

    Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya.

    Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad. ”

    Ada dah terjadi aku baca kat mana ntah.
    Allahyarham Syeikh Ahmad Yassin sendiri membaca balik hadith ini apabila dirujuk related incident ini padanya (pokok berkata-kata).

    • salam! masyaallah!!! maaf, dajal hanya seorang manusia yg ditangguhkan ajalnya..tp fitnah dajal amat banyak! yg dikatakan yakjut makjut tu bkn dipulau, tp dipergunungan yg didindingi….jumlahnya memang beribu…mengikut pengkaji, dinding yg dikorek oleh yakjut makjut sudah berlubang sebesar ibu jari….utk selamat dari fitnah dajal nabi suruh umatnya menghafal 10 ayat terawal surah al-khaffi…dajal hanya tak dpt memasuki mekah dan madinah kerana telah dikawal oleh malaikat seluruh kawasan itu..sewaktu dajal masih dirantai,dia memiliki 2biji mata yg mana 1 biji matanya lebih kecil dan terjojol..selepas dia dilepaskan dia mempunyai hanya 1biji mata didahinya dan terdapat juga tulisan jawi kap fa ra(kafir) didahinya…dia mati dan tertewas oleh nabi isa dan imam mahdi namun yakjut makjut tewas dgn serangan burung yg dihantar oleh allah swt………allahualam! -Cik An Pontian/Cheras kl.

  24. … umat dunia islam harus sedar bahwa israel tidak akan tunduk dengan tekanan- tekanan untuk perdamaian yg diberi keatas nya.dan akan mencari kesempatan bagi mengagalkan usaha ini dan akan menyalahkan pihak lain bagi untuk meguasai negara palastine .dan akan mereka berbagai-bagai konpirasi atas arahan DAJJAL……..
    ……..harus kita ingat kegawaan ekonomi sekarang ini adalah atas arahan DAJJA bagi membentuk suatu dana peperangan yang TER besar selepas perang afganistan dan irak bagi memerangi umat islam dan juga bagi melawan takdir untuk menghapuskan IMAM MAHDI yang akan muncul di akhir zaman ini…..
    ……sepatut nya tiada alasan di zaman serba canggih ini akan berlakunya kegawatan jika tiada perancangan serta arahan dari sesaorang yg mempunyai super power(DAJJAL)……
    ……dengan lantikan OBAMA sebagai president…itu adalah sebagai cover line saja bagi menjinakkan dunia islam untuk mengikut telunjuk nya(DAJJAL)….
    ……oleh itu umat islam seluruh nya seharusnya berwaspada dengan segala tipu muslihat amerika dan israel…..(untuk merealsasikan cita-cita DAJJAL)……..

  25. kepada manusia yg beragama islam
    yg ader iman dan akal
    berfikirla

    dalm rukun iman..
    pekara
    percayer kpd qada dan qadar Allah
    percayer kpd hari kiamat

    sesungguhnya sesuatu kepastian dan kehendak..bermula dengan kehendak Allah

    tentang dajjal..
    biar ia menjadi rahsia besar Allah
    tp kiter harus berwaspada
    n persiapkan diri dengan cahaya keimanan
    n sunnah Rasullah SAW dan Al Quran

  26. blog ni bagus, cuma masalahnya ialah banyak diminati oleh mereka yg “umur setahun jagung” dan kemudian cakap merepek pasal dajjal, yakjuj makjuj, imam mahdi dan hari kiamat.

    melihat komen2 dari pengunjung menunjukkan sebagian besar cuma “excited saja lebih” terhadap perkara2 sebegini tetapi lalai dalam mempelajari dan menjalani kehidupan dan ilmu islam itu sendiri. pendek cerita, umpama tong kosong! bunyi kuat bila diketuk tetapi dalamnya kosong tiada isi!

    anyway, tolong jangan menulis komen yang menunjukkan diri anda bodoh, walhal anda menganggap diri anda pandai. ini kerana ditakuti akan ada seorang “bodoh bin bangang” akan mengimani “fatwa songsang” dari komen anda itu. dan menjadi lebih bahaya lagi jika “fatwa songsang” itu “didakwahkan” dan disebarluaskan. satu malaya akan masuk longkang akhirnya!

    anda sudah pasti jauh lebih bijak dan professional jika tidak menulis langsung sekiranya tiada ilmu yg jelas berkaitan topik yg dibincangkan.

    tahukah anda, diam itu lebih baik! at least tiada orang yg akan tersesat berpunca dari anda!

    janganlah sesat, disesatkan, tersesat apalagi menyesatkan!

    wassalam.

  27. tiada yang wujud melainkan allah

    • yes! saya setuju!…sy pun terasa nak cakap cam tu jgk, tp takut ada yg tak terima kenyataan! cerita budak2 ni pun bnyak yg tak betul…sy pun dah tergelak berulang2 kali dibuatnya….nasihat saya tolong cari,baca,belajar,tanya,siasat,teliti,pastikan dan sampaikan cerita yg soheh2 sahaja daripada anda semua dgn tak sengaja telah mendapat dosa percuma…CARI BUKU MOHAMAD ISA DAUD+LIHAT VIDEO ARRIVALS+LIHAT DEBAT DR ZAKIR NAIK+RAJIN PERGI MASJID+RAJIN DGR TAZKIRAH DAN CERAMAH AGAMA BKN CERAMAH POLITIK YG HANYA PENTINGKAN DUNIA….SOLAT TAUBAT,MENGAJI DAN MENGKAJI AL-QURAN DGN GURU AGAMA YG TIDAK MENYESATKAN, BKN GURU POLITIK YG MACAM SETAN! KURANGKAN DGR CERAMAH PEMBANGKANG DAN KURANGKAN PERCAYA LAPORAN KERAJAAN…PERCAYAKAN ALLAH+AL-QURAN+SUNAH NABI DAN HADIS YG SOHEH SHJ! WASALAM…..-Cik An Pontian/ Cheras Kl. (TAHU TAK SEMESTINYA FAHAM,FAHAM TAK SEMESTINYA TAHU) .

  28. Izyan_syamimie

    yakjuj dan makjuj dikurung dalam tembok tembaga yang dibina oleh zulqarnain.bukannya di pulau.sekian.wallahualam

  29. lagenda islam

    assalamualaium..
    ya..dajjal akan muncul jika azan tidak berkumandang lagi..terputus azan didunia walaupun beberapa minit rantai dajjal akan karat..jika setiapkali rantai nya karat,dia akan terlepas..kita sebagaiumat islam perlu ingat kiamat hampir dekat..oleh ituberiman lah wahai saudara2 ku..tentang yakjud makjud,,ia di kurung oleh zulkanain,,di pergunungan timur..yakjuj makjud akan keluar dan teru menuju ke tasir terbesar di pakistan,,dan lalu dia sedut sehingga kering..lalu dia melahirkan beribu2 zuriat untuk memusnah kan manusia dan benda hidup di atas dunia sehingga mati,,pada masa itu nabi isa akn trun ,,dan mengumpulkan umat islam lalu berlimdung di bukit (x ingat)dan meminta pertolongan dgn allah,,lalu allah membunuh dengan menghantar ulat dileher mereka dan ulet itu akan membunuhnya,,pada masa ini semua makanan tiada,,makanana umat islam adalah beriman,,..setiap perkara yang berlaku ini ada surah nya(setahu saya)..sekian ,,beringat lah,,

  30. rupenye israel ni la dajjal..diorg jd dalang utk laga-lagakan negara islam..diorg ni cerdik..hope pmimpin2 islam mnyedari hal ini..

  31. yakjuj-makjuj dikurung oleh zulkarnaen belakang tembok tembaga campur besi (alloy) antara dua gunung lah… bukan tembok tembaga saja… kena campur besi kalau tak, tak jadi…

  32. eh,bukan ke rantai dajal dh putus masa kewafatan rasulullah s.a.w??erm,xtau la..itu dr sumber yg sy baca..lg satu,kalu dajal masih lg dirantai,mcm mane dia nk bg arahan pd pendukung2 illuminati? dan mam mane dia boleh merancang segala konspirasi n propaganda di muka bumi ni??cuba terangkan sikit..den konfius la..

  33. nak betulkan sket komen budak 17 tahun,, dan nak minta blogger ni tlg kupaskan lagi kot…

    “Hadis menyatakan bahawa Dajjal telah di kurung di sebuah PULAU yang tidak dapat dikesani oleh seluruh dunia.. dlm pulau itu ada beribu2 Dajjal yang tengah mengorek lubang utk keluar dari PAGAR yg dibina oleh Iskandar Zulkarnain..”

    mmg dajjal d kurung dlm sebuah pulau…

    tp ada beribu2 dajjal yg tgh mengorek lubang utk bebas ke bumi tu aku mcm kompius plak…

    setahu aku ada 30 dajjal kecik muncul sebelum dajjal yg betul yakni dajjal al-masih muncul.. antara 30 dajjal kecik tu la sai baba…

    yang beribu2 dok tgh korek tu bukan ke cerita pasal yakjud dan makjud?? zulkarnain bina tembok antara 2 gunung utk mengurung puak yakjud makjud ni…akhir zaman puak ni akan bebas gak…

    so ada tak sape2 bleh share ilmu psl ni…

  34. dajjal ni muncul dulu baru yakjud dan makjud keluar

    ada cerita tak tahu betul atau tak.
    bila dajjal muncul dia mengaku dirinya Tuhan
    dia akan pergi seluruh dunia suruh orang sembah dia.

    kuasa dajjal ni bukan setakat manahan hujan dan makanan tapi menghidup dan mematikan.
    orang yang paling beriman kt muka bumi ni bila diuji dajjal dia tak mengaku dajjal ni Tuhan
    dajjal ni matikan dia dan hidupkan dia semula tapi orang beriman ni cakap yang sama
    dulu aku rasa was-was tapi memang sah sekarang aku yakin kau adalah dajjal

    dajjal pun nak matikan pemuda ni lagi sekali tapi dah tak berkuasa dah.

    orang yang beriman tak dapat sebarang makananpun tapi yang menjadi makanan mereka adalah zikrullah.

    wallahualam.

  35. Assalamualaikum w.b.t

    saya hanyalah insan biasa yang imu tidaklah seluar mana pun. saya baru sudah membaca buku membongkar misteri dajjal hasil karangan Muhammad Nurani Maarif.

    pada pendapat beliau, dajjal yang sebenar adalah manusia yang separuh DNA ada jin.
    jadi sekarang, seperti yang dikata pengarang, dajjal sekarang berada di alam jin. pada dasarnya, dajjal itu hidup bebas d muka bumi sampailah kelahiran nabi Muhammad saw dimana dia dikurung oleh suatu makluk di suatu kepulauan. tamim Ad-Dari pernah bersemuka dengan dajjal tersebut. sesudahnya kewafatan Rasulullah,dajjal dbebaskan. dan apa yg berlaku adalah kehendak Allah utk membiarkan dajjal itu bebas. Segala di dunia ini sudah ditakdirkan.
    mengenai dajjal2 kecil yg len 2, saya rasa tidak ada. tetapi berkemungkinan merujuk kpd mereka yg ada berkumpulan seperti freemason,illuminati,secret society. mereka ini lah yg berperanan dlm mengikut apa yg ditinggalkn oleh dajjal. mereka jugalah yg akan cuba timbulkan kekacauan seperti Perang Dunia ketiga yang sememangnya mereka sudah rancang.
    sesungguhnya dajjal telah meninggalkan tapaknya selama ini dgn ciptaan yg manusia blh katakan luar biasa. akan tetapi, smua itu mempunyai maksud n rahsia yg tersendri.
    saya tidak lah pandai dalam hal2 ini. tetapi ini apa yg saya baca di buku hasil karangan Muhammad Nurani Maarif yg sungguh bermakna.
    dajjal seperti dkata pengarang bknlah berbentuk raksasa akan tetapi seprti yg dperlukan kerana pada masa hujung dunia nnti akn kucar kacir n saat itulah dajjal akn muncul yg kononnya penyelamt.
    dia akan memerintah dunia selama 40 hari keseluruh tempa kecuali mekah dan madinah.

    mmg benar akan adanya imam mahdi yg keturunan Rasulullah dan Nabi Isa sbg penyelamt, ttp hendaklah kita mula dgn diri sendri iaitu memperkuatkan akidah dan iman di hati kepada Yang Maha Esa. kerana hal itulah yg ditakuti dajjal.

    saya sedar saya tidak lah sepandai mana tetapi hanya ingin berkongsi apa yang saya baca.
    kpd en jaki jipang, kalau berdiam diri tidaklah baik sgt kerna lbh baik kita menyebarkan sesuatu yg berguna kpd saudara2 kita.
    yang baik itu dr Allah, yang buruk tu jg dari kita.
    Sesungguhnya hanya Dia lah Yang Maha Mengetahui akan segalanya.

    wslm.

  36. salam..saya merupakan salah seorang yg gemar tntg bab2 dajjal or yakjuj&makjuj..hasil pencarian saya melalui beberapa buku dan panduan hadis..yg perlu kita yakini adalah dajal itu adalah SEORANG manusia yg akn keluar apabila berlakunya kiamat..persoalannye bagaimana dajal itu keluar dan dari mana..hasil pencarian sya..saya telah menjumpai satu hadith sahih berkenanan dgn dajjal yang panjang dan mahsyur yang diriwayatkan oleh ramai sahabat-sahabat Nabi SAW. Kisah ini diceritakan oleh seorang yang baru memeluk Islam ketika itu, dan beliau menceritakan pengalamannya sesat di sebuah pulau misteri dan berjumpa dengan sesuatu yang agak pelik.

    Hadith ini diriwayatkan oleh Amir Ibnu Sharahil Shabi Shab Hamdan dan disampaikan dari Fatimah binti Qais dan Fatimah mendengar hadith ini terus dari baginda Rasulullah SAW;

    Pada suatu hari Rasulullah SAW naik ke atas mimbar dan berkata kepada semua para sahabat baginda yang berada di dalam masjid itu. Baginda SAW menceritakan tentang pengalaman seorang Nasrani bernama Tamim ad-Dari yang baru memeluk Islam dan berbaiah kepada baginda. Cerita yang disampaikan oleh Tamim ad-dari sangat bertepatan dengan apa yang dikisahkan oleh Rasulullah SAW kepada para sahabat sebelum ini.

    Pada suatu ketika, Tamim ad-Dari bersama 30 orang lelaki dari kaum Lakhm dan Juzdam mengharungi lautan dan dilambung badai dan gelora. Setelah dilambung badai selama 1 bulan(ada pendapat 40 hari), mereka akhirnya bertemu dengan sebuah pulau misteri yang berada di tengah-tengah lautan dan mereka berlabuh di pulau itu dengan menaiki perahu kecil.Setibanya mereka sampai di pulau tersebut, mereka sangat terkejut apabila didatangi oleh seekor binatang yang tebal bulunya. Sehingga mereka tidak dapat membezakan yang mana satu bahagian belakang dan depan binatang itu.

    “Apakah kamu ini?” tanya mereka kepada binatang itu.

    “Akulah pengintip rahsia (Jassasah)”, jawab binatang berbulu lebat itu.

    “Pengintip apa?” mereka bertanya lagi.

    “Tak usahlah kamu bertanya lagi. Pergilah kamu temui seorang lelaki yang berada di dalam biara (tempat pertapaan) kerana ia sangat merindukan berita dari kamu”, jawab binatang itu lagi.

    Mereka pun pergilah ke biara itu. Apabila mereka sampai di dalamnya, mereka menjumpai sebesar-besar manusia yang dirantai dengan kuat. Kedua tangannya dibelenggu di lehernya. Kaki dan lututnya diikat dengan besi hingga buku lalinya.

    “Makhluk apakah kamu ini?” tanya mereka kepada makhluk itu.

    “Sebenarnya kamu telah melihat keadaanku. Kamu pula siapa?” tanya makhluk itu kembali.

    “Kami adalah bangsa Arab. Kami belayar di laut yang bergelora lalu kapal kami dipukul ombak selama sebulan dan akhirnya kami terdampar di pulaumu ini”, jawab mereka.Setelah mendengar penjelasan mereka, makhluk berantai itupun bertanya, “Cuba ceritakan kepadaku tentang kurma di Baisan. Adakah ia masih berbuah?”, tanya makhluk itu.

    “Ya! Ia masih berbuah.” jawab mereka.

    “Sesungguhnya hampir ia tidak berbuah lagi. Bagaimana pula tentang Tasik Thabariayah? Apakah ia masih ada air?” tanya makhluk itu lagi.

    “Airnya masih banyak.” jawab mereka.

    Lalu dia berkata “Sesungguhnya tidak lama lagi ia akan kering”. Kemudian dia bertanya lagi, “Bagaimana pula dengan mata air Zughar? Apakah masih ada airnya dan apakah penduduk di sekelilingnya masih menggunakan mata air itu untuk tanaman mereka?” tanya makhluk itu lagi kepada mereka.

    “Ya! Airnya masih banyak dan penduduk di sekelilingnya masih menggunakan mata air itu untuk tanaman mereka”, jawab mereka.

    “Bagaimanakah dengan nabi orang-orang ummiyin? Apakah yang dikerjakannya? Dan apakah orang-orang Arab memeranginya?”

    “Dia dilahirkan di Mekah dan telah berhijrah ke Yathrib (Madinah). Ya, mereka memeranginya” jawab mereka.

    “Seterusnya bagaimana perlakuannya terhadap mereka?” tanya makhluk itu berkenaan Rasulullah.

    “Dia telah banyak memperolehi kemenangan terhadap mereka, bahkan hampir semua orang Arab yang ada di sekelilingnya telah mengikutinya” mereka menjawab.

    “Sungguhkah itu yang terjadi?”, tanya makhluk itu untuk mendapatkan kepastian.

    “Ya! Sesungguhnya itulah yang terjadi”, jawab mereka dengan yakin.

    Lalu makhluk itu berkata:

    “Kalau mereka mengikutinya, maka itulah yang terbaik. Maka sekarang ini aku ingin memberi tahu kepadamu siapakah sebenarnya aku. Akulah Al-Masih Ad-Dajjal. Rasanya sudah hampir diizinkan aku untuk keluar. Bila aku keluar nanti aku akan berjalan ke serata permukaan bumi sehinggakan tiada sebuah kampung pun yang terkecuali. Aku akan berada selama 40 hari kecuali Makkah dan Madinah. Kedua kota ini diharamkan ke atasku. Aku dihalang oleh Malaikat dengan pedang yang terhunus. Mereka mengawal kedua-dua kota itu daripadaku dan sesungguhnya pada setiap Malaikat yang menjaganya”, terang makhluk yang bernama AD-DAJJAL AL-MASIH itu.

    Rasulullah SAW menghentak tongkatnya seraya berkata “Inilah Tahiyibah!! Inilah Tahiyibah!! Inilah Tahiyibah yakni Madinah. Bukankah aku telah sampaikan berita ini kepada kamu semua?”

    “Benar, wahai Rasulullah!”, para sahabat menjawab.
    “Sesungguhnya cerita Tamim ad-Dari ini bersesuaian dengan dengan apa yang pernah aku ceritakan kepada kamu semua terutamanya tentang keistimewaan Mekah dan Madinah. Ketahuilah! Dajjal itu berada di Laut Syam atau Laut Yaman. Sesungguhnya ia berada di arah Timur”, terang Baginda sambil menunjukkan tangannya ke arah Timur.

    jika ada di kalangan kita yg kurang pasti akan apa yg saya huraikan diatas td,ya…silakn terus mencari dan kita berkongsi bersama..anda boleh merujuk kpd mne2 sumber tntng apa yg saya huraikan dan jika terdapat kesilapan harap kita dpt sama2 berkongsi..perihal dajjal ini perlu dihebohkan kerana setiap nabi2 yg diutuskan akan mengingkatkan umatnya tntng kisah dajjal ini.

    timbul pula persoalan bagaimana nabi2 terdahulu mengetahui tntng kisah dajjal dan knapa mreka perlu mengingatkan umat2 mereka tntng perihal dajjal walhal dajjal akan dtg apabila kiamat menjelang..

    sebenarnya dajjal telah hidup sejak zaman nabi sulaiman(kalau tidak silap)..dajjal telah dilahirkan hasil hubungan ibubapanya yg salah satu drp nya adalah drp golongan jin..kesimpulannya dajjal adalah hasil drp campuran benih hubungan drp manusia dan jin..

    oleh sebab itulah dajjal mampu melakukan sesuatu yg xdpt dilakukan oleh manusia cntohnya mendatangkan hujan,memakbulkan hajat manusia dan lain2 lagi sehingga manusia pada hari ketika itu akan menganggap bahawa dajjal itu adalah tuhan mereka(nauzubillah minzalik,inilah fitnah terbesar yg disebutkan oleh Nabi saw)..

    timbul pula persoalan jikalau dajjal hidup sejak dahulu lagi,kemana dia sekarang?
    mengikut kajian dajjal telah memasuki ke alam jin(kerana tubuh dajjal terdiri drp sebahagia benih jin dan memudahkan dia memasuki alam jin-sng cerita mcm cerita org masuk dalam alam bunian) dan menunggu sehingga kiamat hampir tiba dan diizinkan oleh Allah utk keluar ke alam manusia semula.

    terlalau panjang sebenarnya yg ingin saya katakan lagi tetapi rasanya cukuplah setakat ini..harap anda semua teruskan minat utk mencari perihal tntng dajjal kerana dajjal akan keluar ketika manusia sudah tidk lagi memperkatakannya..dan itulah yg sedang di buat oleh gerakan2 sprt iluminati dan lain2 dgn mempengaruhi manusia supaya melupakan perihal tntng dajal dan lain2 lagi..
    waalahualam..

  37. 1-myb imam mahadi ni seorg khalifah umat islam nnt….

    2-imam mahadi akan menjadi ketua umah islam

    3-dia akan di tolong oleh nabi Isa… utk melawan dajjal

    4-dajjal di bunuh oleh nabi isa….

    5-pastu dunia akan aman

    6-yakjuj n makjuj plak akn dtg…..

    7-nabi isa dan imam mahadi tak dpt menentang kekuatan dan quantiti mereka ini

    8-nabi isa bsama umat islam cuba bersembunyi di sebalik bukit….

    9-nabi isa bdoa kpd ALLAH utk menghapuskan yakjuj dan makjuj ini

    10- yakjuj n makjuj ini mati dgn izin ALLAH….

    11- tanah tidak dpt dipijak melainkan dipenuhi bangkai2 yakjuj dan makjuj td…..

    12-hujan diturun kan utk membersihkan bumi….

    13 dunia kembali aman dan menghampiri kiamat…

  38. Hebat juga encik Dajjal ni je,

    kalau dia keluar kelak aku ingat nak pergi minta autograph ngan dia.

    Taksiran who actually Dajjal masih banyak kesamaran.

    La ni setelah selember demi selember sejarah dan hadis telah ku telaah banyak fakya yang bercanggah.

    Dan aku yakin bukan bercanggah tapi kegagalan untk dekod semula fakta hadis.

    Aku sangat dahaga untuk menanti kemunculan encik dajjal.

  39. ko pon satu la budak umur17.dun think u so pro enuf bout this..solat 5waktu pon blum tntu ko laksanakan..tuk pengetahuan bdak umur17 tahun ni. ‘dlm pulau itu ada beribu2 Dajjal yang tengah mengorek lubang utk keluar dari PAGAR yg dibina oleh Iskandar Zulkarnain.. “Salah Pendapat Kau!bkn dajjal yg sdang mengorek lobang yg dimaksudkan,tpi Ykjuj Makjuj yg disebut dlm Quran.tu la.lain kali jgn semberono saja.malah ape yg dikatakan ustaz harun din mungkin ada btol nya..ckup untuk mlngkapi kehidupan kita supaya bsedia mghadapi hari akhir zaman kelak supaya kita sedar dan mghayati ape yg dikatakn harun din trsebut utk dijadikan pengajaran dan teladan

  40. Assalamualaikum..wahai umat islam..kata nabi muhamad ,cara untuk tengak wajah darjal ialah tutup lah mata sebelah kiri ,nescaya kita ikan nampak wajah nye yang hodoh itu..

  41. ita surabaya

    msh bingung nih yg bner tu mana,tlong dijelaskn di email gue y http://www.yuditacamilankering@ymail.com .trims

  42. Dewi Nur Atieqah Baharun

    salam, brkaitan artis2x spt lady ga2x n madonna tu, btul ka drg tu slh stu drpd dajjal?

  43. Dewi Nur Atieqah Baharun

    jakijipang * blog ini sepa2x seja bleh komen MENGIKUT pendapat mreka, . jd, kmu x sharusnya bkta bgtu . kta sbg umat islam hrus brsefahaman . salam .

  44. Islam berjaya

    aq banding kn website lain ngn intifada punya….

    ni aq tengok kt website lain….

    intifada=kuasa dajjal ni bukan setakat manahan hujan dan makanan tapi ‘menghidup dan mematikan’

    website=dajjal mampu menghidupkan dan mematikan manusia,tetapi bukan yg sebenar….syaitan yg masuk tubuh manusia itu..dajjal akan menyuruh syaitan masuk kedalam tubuh org yg kita sayangi..syaitan yg berada dalam tubuh manusia itu pon akan mengajak kita ikut dajjal,so sesape yg beriman aq terhindar dari terikut…

    xtau la betol ka tak…
    tapi yg saya tahu hanya allah SWT yg dpt menghidup kan dn mematikan sesuatu benda itu….INSYALLAH ISLAM PASTI BERJAYA

  45. assalamualaikum…

    saya adalah orang yang baru dalam blog ini..
    apa pun saya suka dengan cara budak 17 tahun itu mejawab persoalan mat kedah yang bermain dalam fikiran mat kedah..
    terbaik dik ^_^..

  46. mirza rahwani

    betul ker nie???2012 kiamat?!

  47. Tu mah bukan dajal,tu suara yajuj majuj yg akan membuat kerusakan dibumi ini,klo mw tw yajuj majuj itu apa,cri tw sndri aja

  48. kpd mirza rahwani jgn caye dgn kiamat 2012 tu..itu cuma agenda besar kafir laknat utk memundurkan pemikiran anak2 muda….kiamat akanberlaku apabila seluruh tulisan al quran akan lenyap sepenuhnya..dan lain2 (x ingat)

  49. marilah sama2 kita mnebang pokok gharqad…yg akan menyembunyikan yahudi ini ketika perang akhir zaman nanti..

  50. Othmandraman

    Besnis produk kesihatan myherb2u-goji,tricajus,susu kambing,mlm call +60192311900

    http://www.healthbuilders.com.my/

    othmandraman@yahoo.com

    http://othmandraman.blogspot.com/?m=1

    http://www.dnaglobal2u.com/

    http://www.iphytoscience.com/

    http://www.drtina.mynucerity.biz/indexi.php

    Kedai P01 pasar majlis sek16 shah alam,selangor,malaysia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s