Teori 2 : Dajjal adalah manusia berjasad

TEORI 2

Pandangan kedua ialah Dajjal adalah manusia berjasad dan sememangnya teori atau tanggapan yang paling banyak dipegang oleh seluruh umat Islam.

Pada zaman dahulu, umat Islam percaya bahawa Dajjal adalah suatu makhluk hidup yang ganas yang akan muncul pada akhir zaman. Menghancurkan setiap manusia yang tidak patuh kepadanya. Dajjal juga dianggap berbadan besar, bertaring, ganas dan menakutkan.

Tapi kini semua itu telah mula diperbaiki setelah berlaku beberapa penemuan-penemuan manuskrip dan kajian yang menyeluruh terhadap permasalahan Dajjal. Pemikir-pemikir Islam kini mula mengkaji kitab-kitab Injil asli dan Taurat asli sambil mengutip pandangan-pandangan ulama’-ulama’ Yahudi yang percayakan akan kewujudan Dajjal pada akhir zaman.

Hasil kajian yang menyeluruh membuatkan seorang pengkaji terkenal Muhammad Isa Dawud mengemukakan teori barunya berkenaan Dajjal. Teorinya masih berpegang kepada teori lama iaitu Dajjal adalah makhluk hidup yakni manusia, bezanya dari segi identiti dan pertumbuhan Dajjal. Berikut adalah teorinya.

Nama Asal Dajjal : As-Samiri (diambil dari al-Quran, Injil & Taurat)

Tempat Asal : Samirah, Palestin (diambil dari manuskrip)

Tarikh Lahir : 100 tahun sebelum kelahiran Nabi Musa (dari manuskrip kuno)

Umur : berumur panjang & masih hidup (dari al-Quran, hadith & manuskrip kuno)

Tempat Tinggal Dahulu : Sebuah pulau batu antara Syria dan Iraq (hadith & manuskrip kuno)

Tempat Tinggal Sekarang : Segitiga Bermuda (pendapat Jin Islam, sarjana barat, ulama’ Yahudi & manuskrip kuno)

52 responses to “Teori 2 : Dajjal adalah manusia berjasad

  1. encik penulis, saya setuju dgn pendpt ini stlh m’baca slh 1 karya Muhammad Isa Dawud .apa pendpt encik ttg juj & majuj pula? kaum manakh yg dikatakan itu, masih menjadi misteri terbesar bg 3 agama iaitu Islam, Kristian dn Yahudi.

  2. berbagai pendapat dilayang kan tapi yang benar menurut saya adalah ,yang ada pada teory2.dan buku karangan .MUHAMMAD ISA DAUD.karna berdasarkan quran dan hadist.

    • aquatigerl_91@yahoo.com

      sy pn tgh wt research sal juj makjuj jgk ni….curious jgk…n aq nk tau pe kaitan segi tiga bermuda dg dj dgn lbh mendalam…hrp ley kongsi cter la….

  3. hamba allah

    Insya allah, semoga informasi ini dapat menjadikan waspada akan datangnya hari kiamat, dan ingat akan pertolongan allah kepada umatnya

  4. juj & majuj = gog & magog (dalam kitab Injil) = keturunan Queen of England dan pengikut2nya serta bangsa Russia

  5. Can you tell me the name of the “manuskrip kuno” for making this article more valid. thanks

    Wassalam.

  6. once again, I need you to explain the hadith or ayat Qur’an which support all of this materia. thankz

  7. aku pengen tau wujud djajal

    • Aku udah lama baca buku Isa Dawud, dan dalam sholat setelah “fil ala mina innaka hammidun majiid” aku pasti baca spt yang di tulis di buku “ya Allah sesungguhnya aku berlindung padaMu dari
      - fitnah kubur
      - fitnah kehidupan dan kematian
      - dan fitna al-masikh ad-dajjal.
      Alhamduliilah bacaan tsb membawa pengaruh positif.

      Bagi yang ingin tau tentang sepak terjang dajjal di dunia, biografinya ada di film2 hollywood karena dia lah pencipta industri tsb, yang baru2 ini aku dapat ada di “tron legacy”, “the hunger games”, “sweeney todd”, dan masih banyak lagi. Yang paling menarik dr film2 itu adalah set buatan yang jauh dari matahari, dunia buatan, dan penggunaan electricity yang kental, karena seyogyanya dajjal tidak mampu menggunakan ilmu Tassawuf dan menggantinya dengan ilmu E=MC2.

      CMIiW

  8. Asy-Sya’bi rahimahullahu mengatakan kepada Fathimah bintu Qais radhiyallahu ‘anha: “Beri aku sebuah hadits yang kamu dengar dari Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam, yang tidak kamu sandarkan kepada seorang pun selain beliau.” Fathimah mengatakan: “Jika engkau memang menghendakinya akan aku lakukan.” “Ya, berikan aku hadits itu,” jawab Asy-Sya’bi.
    Fathimah pun berkisah: “…Aku mendengar seruan orang yang berseru, penyeru Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam, menyeru ‘Ash-shalatu Jami’ah’. Aku pun keluar menuju masjid lantas shalat bersama Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Dan aku berada pada shaf wanita yang langsung berada di belakang shaf laki-laki. Tatkala Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam selesai dari shalatnya maka beliau duduk di mimbar dan tertawa seraya mengatakan: ‘Hendaknya setiap orang tetap di tempat shalatnya.’ Kemudian kembali berkata: ‘Apakah kalian tahu mengapa aku kumpulkan kalian?’ Para sahabat menjawab: ‘Allah dan Rasul-Nya lebih tahu.’ Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam melanjutkan: ‘Sesungguhnya –demi Allah-, aku tidak kumpulkan kalian untuk sesuatu yang menggembirakan atau menakutkan kalian. Namun aku kumpulkan kalian karena Tamim Ad-Dari. Dahulu ia seorang Nasrani lalu datang kemudian berbai’at dan masuk Islam serta mengabariku sebuah kisah, sesuai dengan apa yang aku ceritakan kepada kalian tentang Al-Masih Ad-Dajjal.
    Ia memberitakan bahwa ia naik kapal bersama 30 orang dari Kabilah Lakhm dan Judzam. Lalu mereka dipermainkan oleh ombak hingga berada di tengah lautan selama satu bulan. Sampai mereka terdampar di sebuah pulau di tengah lautan tersebut saat tenggelamnya matahari. Mereka pun duduk (menaiki) perahu-perahu kecil. Setelah itu mereka memasuki pulau tersebut hingga menjumpai binatang yang berambut sangat lebat dan kaku. Mereka tidak tahu mana qubul dan mana dubur-nya, karena demikian lebat bulunya. Mereka pun berkata: ‘Apakah kamu ini?’ Ia (binatang yang bisa berbicara itu) menjawab: ‘Aku adalah Al-Jassasah.’ Mereka mengatakan: ‘Apa Al-Jassasah itu?’ Ia (justru mengatakan): ‘Wahai kaum, pergilah kalian kepada laki-laki yang ada rumah ibadah itu. Sesungguhnya ia sangat merindukan berita kalian.’ Tamim mengatakan: ‘Ketika dia menyebutkan untuk kami orang laki-laki, kami khawatir kalau binatang itu ternyata setan.’ Tamim mengatakan: ‘Maka kami pun bergerak menuju kepadanya dengan cepat sehingga kami masuk ke tempat ibadah itu. Ternyata di dalamnya ada orang yang paling besar yang pernah kami lihat dan paling kuat ikatannya. Kedua tangannya terikat dengan lehernya, antara dua lututnya dan dua mata kakinya terikat dengan besi. Kami katakan: ‘Celaka kamu, apa kamu ini?’ Ia menjawab: ‘Kalian telah mampu mengetahui tentang aku. Maka beritakan kepadaku siapa kalian ini?’ Mereka menjawab: ‘Kami ini orang-orang dari Arab. Kami menaiki kapal ternyata kami bertepatan mendapati laut sedang bergelombang luar biasa, sehingga kami dipermainkan ombak selama satu bulan lamanya, sampai kami terdampar di pulaumu ini. Kami pun naik perahu kecil, lalu memasuki pulau ini dan bertemu dengan binatang yang sangat lebat dan kaku rambutnya. Tidak diketahui mana qubul-nya dan mana duburnya karena lebatnya rambut. Kamipun mengatakan: ‘Celaka kamu, apa kamu ini?’ Ia menjawab: ‘Aku adalah Al-Jassasah.’ Kamipun bertanya lagi: ‘Apa Al-Jassasah itu?’ Ia malah menjawab, pergilah ke rumah ibadah itu sesungguhnya ia sangat merindukan berita kalian. Maka kami pun segera menujumu dan kami takut dari binatang itu. Kami tidak merasa aman kalau ternyata ia adalah setan.’
    Lalu orang itu mengatakan: ‘Kabarkan kepadaku tentang pohon-pohon korma di Baisan.’
    Kami mengatakan: ‘Tentang apanya engkau meminta beritanya?’
    ‘Aku bertanya kepada kalian tentang pohon kormanya, apakah masih berbuah?’ katanya.
    Kami menjawab: ‘Ya.’
    Ia mengatakan: ‘Sesungguhnya hampir-hampir ia tidak akan mengeluarkan buahnya. Kabarkan kepadaku tentang danau Thabariyyah.’
    Kami jawab: ‘Tentang apa engkau meminta beritanya?’
    ‘Apakah masih ada airnya?’ jawabnya.
    Mereka menjawab: ‘Danau itu banyak airnya.’
    Ia mengatakan: ‘Sesungguhnya hampir-hampir airnya akan hilang. Kabarkan kepadaku tentang mata air Zughar1.’
    Mereka mengatakan: ‘Tentang apanya kamu minta berita?’
    ‘Apakah di mata air itu masih ada airnya? Dan apakah penduduknya masih bertani dengan airnya?’ jawabnya.
    Kami katakan: ‘Ya, mata air itu deras airnya dan penduduknya bertani dengannya.’ Ia mengatakan: ‘Kabarkan kepadaku tentang Nabi Ummiyyin, apa yang dia lakukan?’
    Mereka menjawab: ‘Ia telah muncul dari Makkah dan tinggal di Yatsrib (Madinah).’
    Ia mengatakan: ‘Apakah orang-orang Arab memeranginya?’
    Kami menjawab: ‘Ya.’
    Ia mengatakan lagi: ‘Apa yang dia lakukan terhadap orang-orang Arab?’ Maka kami beritakan bahwa ia telah menang atas orang-orang Arab di sekitarnya dan mereka taat kepadanya.
    Ia mengatakan: ‘Itu sudah terjadi?’
    Kami katakan: ‘Ya.’
    Ia mengatakan: ‘Sesungguhnya baik bagi mereka untuk taat kepadanya. Dan aku akan beritakan kepada kalian tentang aku, sesungguhnya aku adalah Al-Masih. Dan hampir-hampir aku diberi ijin untuk keluar sehingga aku keluar lalu berjalan di bumi dan tidak ku tinggalkan satu negeri pun kecuali aku akan turun padanya dalam waktu 40 malam kecuali Makkah dan Thaibah, keduanya haram bagiku. Setiap kali aku akan masuk pada salah satunya, malaikat menghadangku dengan pedang terhunus di tangannya, menghalangiku darinya. Dan sesungguhnya pada setiap celahnya (dua kota itu) ada para malaikat yang menjaganya.’
    Fathimah mengatakan: ‘Maka Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda dengan menusukkan tongkatnya di mimbar sambil mengatakan: ‘Inilah Thaibah, inilah Thaibah, inilah Thaibah2, yakni Al-Madinah. Apakah aku telah beritahukan kepada kalian tentang hal itu?’
    Orang-orang menjawab: ‘Ya.’
    Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: ‘Sesungguhnya cerita Tamim menakjubkanku, di mana sesuai dengan apa yang kuceritakan kepada kalian tentangnya (Dajjal), serta tentang Makkah dan Madinah. Ketahuilah bahwa ia berada di lautan Syam atau lautan Yaman- tidak, bahkan dari arah timur. Tidak, dia dari arah timur. Tidak, dia dari arah timur. Tidak, dia dari arah timur -dan beliau mengisyaratkan dengan tangannya ke arah timur-.’
    Fathimah mengatakan: “Ini saya hafal dari Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam.”
    (HR. Muslim, Kitabul Fitan wa Asyrathis Sa’ah, Bab Qishshatul Jassasah)

  9. secret gurl

    dajjal mmg akn dtg ke mka bumi pd ari kiamat kelak.. so, kte sbg umat islam xprlu mengikut or terpengaruh dgn twrn yg dajjal berikan.. kte harus berzikir n mengingati allah.. Allah la tmp kte meminta pertlngan..

  10. haikalhisham

    apa lagi blog yang ada mengisahkan tentang dajjal ni??

  11. misteri tentang dajjal sangat seru untuk diperbincangkan…

    semoga kita semua mampu untuk melawan bahaya dajjal…

    buat yang pgn tahu banyak tentang dajjal dan segitiga bermuda..

    bacalah buku karangan muhammad isa dawud…dipaparkan dengan jelas dan bukti2 yang mengagumkan..

    wass…

  12. Apa yang saya rasakan dia dah muncul pun. Tapi kita xtahu siapakah orangnya.Mungkin dia itu sendiri pernah datang Malaysia buat talkshow ka,apa2 ka.sapa tahu?. Pendapat saya dia muncul ketika kita semua leka. Bila dia nak kena bunuh dengan nabi Isa baru kita tahu.oooo… itulah Dajjal.Orang ni mcm aku penah tengok.Kalau tidak buat apa Nabi risau sangat tentang fitnah dibawa olehnya.Tentu kes2 mcm ni.Orang ingat lambat lagi.tapi tup2 dah ada dpan mata pun.Cuma xsdar.Kita lihat la pun banyak dah orang bertuhankan duit,kuasa dan pangkat.xcaya. Renunglah perkataan ni…”kalau xrapat dengan datuk ni,xdpt la tender ni”. “klau xkrna duit ni,xjdla benda ni”. Itu cakap mcm xda Allah ja.Bukan ka senag Dajjal nak mengaku Tuhan kalau dah ramai org ckp mcm td?.Dajjal kan kaya,ada pangkat dan ada kuasa2 yang Tuhan bg kt dia.Senaglah dia nak umpan manusia zaman sekarang. Dia lengkap semua benda.

  13. Tongkat dan Cincin

    Setuju dengan fikrah ZY di atas, satu selingan sahaja…United States of America (yakni Amerika Syarikat) sering membahasakan diri mereka sebagai ‘Negara Uncle Sam’, Uncle Sam ini Siapa? Sam(iri) kah?

  14. Adakah kehebatan sains dan teknologi canggih yang kita gunakan pada masa kini dan masa depan boleh dipanggil Dajjal?Dengan kecanggihan dan kehebatan sains dan teknologi yang sedia ada,kita sudah mampu membuat hujan tiruan,mencipta klon manusia,tanah yang gersang boleh disalirkan air untuk pertanian,dan pelbagai lagi perkara2 yang tidak diterlintas oleh pemikiran kita yang telah berjaya direalisasikan oleh para saintis dan inventor.Pendek kata, penemuan kehebatan teknologi masa kini setanding dengan kuasa tuhan.Bukankah Dajjal itu mampu menunjukkan kekuasaannya yang luar biasa kepada orang ramai?sehinggakan orang begitu taksub dengan kekuasaan yang dimilikinya.Sama-samalah kita renungkan

  15. Assalamualaikum.

    Saya pun ada terfikir yg Dajjal sebenarnya telah muncul, cuma kita tidak perasan kehadirannya.
    Ingat pesanan Nabi S.A.W, berhati-hati dgn FITNAH Dajjal Laknatullah… Apa jenis FITNAH ini? Cuba renungkan masalah2 sosial, rasuah, kerosakan akhlak manusia, peperangan, dan macam2 lagi… Apakah ini semua berpunca dari Dajjal Laknatullah? Wallahu’alam…

    Sama-sama kita berdoa kepada Allah SWT semoga dilindungi dari FITNAH Dajjal Laknatullah…

  16. Seorang ulama terkenal iaitu Imam Imran N. Hosein sudah berhujah panjang tentang Dajjal, sila layari http://www.imranhosein.org. Yg uniknya ulama ini selain ilmu agama, dia pernah belajar International Politics dan World Economics semasa beliau berada di New York.

    Beliau berjaya mencungkil puzzle terbesar daripada sabda Nabi Muhammad yg menceritakan tentang timbulnya Dajjal di bumi selama 40 hari. Hari pertama seperti 1 tahun, hari kedua seperti sebulan dan hari ketiga seperti seminggu, dan hari seterusnya spt hari2 biasa.

    Menurut pendapat nya, berdasarkan pd beberapa Hadith lain 40 hari ini merupakan fasa atau stages gerakan si Dajjal laknatullah.

    Hari yg pertama itu sebenarnya adalah bila Empayar British merupakan kuasa dunia yakni selama 1000 tahun.

    Hari yang kedua, gerakannya berpusat di Amerika selaku kuasa dunia.

    Hari yang ketiga Dajjal beralih ke Israel yang bakal mengembangkan wilayah jajahan takluknya. Maka setelah ketiga2 fasa ini selesai barulah ia akan memunculkan dirinya di Baitul Maqdis. Masya Allah, ekonomi USA sudah merudum, Israel sudah memulakan pergerakan meluaskan jajahan, bermakna misi Dajjal sudah 2/3 terlaksana.

    Betapa getirnya suasana dunia dewasa ini hinggakan ulamak terkenal ini yakin bahawa generasi para pelajar yg sedang duduk di bangku sekolah kini AKAN berjumpa waktu Dajjal akan muncul dan turunnya Nabi Isa a.s.

    TIME TO WAKE UP EVERYONE!

    Wallahu A’alam…

  17. Tongkat dan Cincin>>
    cuba gogglekan Uncle Sam pasti akan dapat infonya… hehe.

  18. abaymindayu

    saya setuju bahawa dajjal adalah manusia bjasad. teori ini masuk akal. hanya 3 makhluk yang Allah beri tempoh hingga hari kiamat:
    1. Iblis yang terusir dari syurga kerana sifat bongkaknya.
    2. Nabi Isa a.s
    3. Dajjal yang kini berkubu di kerajaan segitiga bermuda.

  19. Btul jugak ek…sape plak Uncle Sam tu..
    Pakcik Sam=Pakcik Dajjal?!

  20. erianto pasongli

    yang jelas dajal pasti dTng

  21. Tapi kini semua itu telah mula diperbaiki setelah berlaku beberapa penemuan-penemuan manuskrip dan kajian yang menyeluruh terhadap permasalahan Dajjal. Pemikir-pemikir Islam kini mula mengkaji kitab-kitab Injil asli dan Taurat asli sambil mengutip pandangan-pandangan ulama’-ulama’ Yahudi yang percayakan akan kewujudan Dajjal pada akhir zaman.

    “Boleh bagi penjelasan tentang perenggan di atas” saya keliru dengan frasa:

    Pemikir-pemikir Islam kini mula mengkaji kitab-kitab Injil asli dan Taurat asli

    bab asli tu yang saya keliru… kat mana orang dapat kitab2 tu.

  22. Kpd ZY, Azam, Tongkat & Cincin, Arsal Farhi, dan yang lainnya,..
    Tidakkah kamu semua membaca Hadith sohih tentang Sahabat Nabi saw Tamim Dari r.a yang menjumpai Dajjal di belenggu dengan rantai di sebuah pulau.
    Adakah kamu masih hendak mengandai-andaikan dengan akal kamu sendiri.

    Dajjal itu adalah seorang manusia yahudi berumur panjang dan cepat tumbesarannya serta buta sebelah matanya.

    ,..bukan duit, matawang atau kerajaan amerika atau Israel seperti yang kamu sangkakan.

    30 dajjal kecil akan muncul dahulu sebelum muncul Dajjal sebenar.

    Sila taip di internet KUMANDDIE PERMULAAN PERANG ARMAGEDDON dan click.

  23. Bila masa pulak Dajjal diperkatakan sebagai simbolik semata2 bukan sbg individu tertentu?

    Tengok balik apa yg diperkatakan….Dajjal adalah individu dilaknat Allah yg bekerja di sebalik tabir sejarah dunia selama ini.

    Jadi apa yg Sheikh ni kata; dia bekerja di sebalik tabir atau menunggangi kerajaan British selama 1000 tahun, Amerika Syarikat dlm beberapa dekad dan akan datang kerajaan Zionis dlm masa yg lebih pendek. Kita di ambang menyaksikan peluasan kekuasaan Zionis di Timur Tengah. And yes, Perang Besar bakal meletus.

    Malahan Sheikh ini juga berpendapat sang Dajjal ni dah terlepas daripada pulau yg ia digari itu daripada Zaman rasulullah (sollallahu alaihi wasallam) lagi.

    Di sini ada satu posting di dalam wake up project forum yg membincangkan karya Muhammad Isa Dawud dengan lebih terperinci termasuk kemungkinan mengenalpasti pulau yg Dajjal pernah berada pada awal kehidupannya!
    Check it out…

    http://wakeupproject.com/Forum/viewtopic.php?f=12&t=9637&start=0

  24. Video Phase 3 part 10, daripada Wake Up Project, khusus membincangkan perancangan Dajjal di dalam fasa ketiga.

  25. Salam
    Dajjal itu sudah wujud. Dajjal itu bangsa manusia yang buta sebelah matanya. Maksud buta iaitu tidak dapat membezakan mana yang benar mana yang batil. dajjal itu ialah Amerika dan israel.

  26. utk peminat juj makjuj = setelah saya baca buku “yakjuj makjuj bencana di sebalik gunung ” yakjuj makjuj ialah kaum scythia kuno…ada yg berpendapat kaum yahudi yg berhijrah ke eropah…

  27. berkata nabi muhamads.a.w…jagang sesekali tertipu dengan darjal..darjal bergerak dimuka bumi membawak AIR DAN API…api itu adalah air ,air itu adalah api..jagang lah kita tertipu dengang muslihat darjal itu..

  28. Asww.
    orang2 jahudi telah berikrar
    “kami tidak akan pernah diam, selagi islam tegak di muka bumi.
    jangan lah kita memperbesar tentang DAJJAL.
    “YA ALLAH, LINDUNGILAH KAMI DARI FITNAH DUNIA, FITNAH KUBUR, DAN FITNAH DAJJAL AL MASIH”
    hati2 dari fitnah dunia…………
    hati2 akan fitnah kubur…………
    hati2 akan fitnah dajjal………..
    aku sering berdo’a:
    “YA ALLAH, JADIKANLAH AKU SEBAGAI PERANTARA ANTARA NABIMU DAN DAJJAL,MATIKANLAH DAJJAL SEBELUM IA MENEMUI KAMI (dajjal memiliki kekuatan yang dahsyat, sampai2 orang yang imannya kuat pun, akan terbius oleh dajjal)
    DAN APABILA IA DATANG MENEMUI AKU ATAU ANAK KETURUNAN KU, DATANGKANKAH NABI KAMI YA ALLAH.”
    apa kita tidak beriman akan kiamat….?
    apa kita tidak kenal kepada DABATUL ARDHI…..
    DABATUL ARDHILAH YANG PERTAMA KALI MUNCUL, SEBELUM KELAHIRAN AL-IMAM AL MAHDI.
    LALU DIIKUTI OLEH YAJU’ MA’JUJ.
    YA ALLAH JADIKANLAH KAMI LEBIH MENCINTAI NABI KAMI DIBANDINGKAN DIRI KAMI SENDIRI…..
    AMIN……….

  29. hafaz surah al-kahfi 10 ayat pertam & 10 ayat terakhir…
    insyaallah di lindungi drpd Dajjal….
    aminnn

  30. daj jal.adalah anak keturunan dukun YAHUDI dengn jin perempuan pada masa nabi SULAIMAN as.karena diketahui oleh nabi sulaiman,maka jin perempuan tsb diasingkan ke sebuah tempat di bawah bumi ini,stelah daj jal lahir dia meminta kepada alloh agar umurya di tangguhkan sampai hari kiamat.

  31. bener bgt,1 dajjal kecil tlah dilahirkan di israel baru2 ini…kini menunggu 29 dajjal lainya.allohuakbar…

  32. Sulalatus Salatin

    Dajjal belum muncul lagi… tetapi agendanya telah dijalankan dengan teliti oleh pencacai2nya yang menyembahnya… british, america, zionist adalah secara umum adalah pencacai-pencacai yang menjalankan agenda dajjal… untuk apa dijalankan agenda2 si dajjal??? untuk memudahkan dunia menerima dajjal sebagai tuhan… antara agenda dajjal yang paling kita tidak sedari dan telah pun mengamalkannya ialah Benidictine Order ( nak tahu tentang lebih lanjut agenda dajjal, sila ke http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz1C3oSYO30 ) bencana alam diserata dunia, kemarau panjang 3 tahun dan yang paling akhir keringnya danau Thabariyyah (nama dikenali sekarang ialah tasik Galilee) ketika itu dajjal akan keluar memerintah dari baitulmaqdis ( solomon temple, istana buat dajjal telah siap sedia.. menanti kemunculan dajjal aje.. untuk lihat istana dajjal sila ke http://www.thebirdman.org/Index/Others/Others-Doc-Jews/+Doc-Jews-National&InternationalConspiracy&NWO/MasonicSymbolismInIsraeliSupremeCourtBuilding.htm ) ketika kemunculan dajjal, sistem duit kertas telah pun runtuh, duit kertas sudah tiada nilai.. bencana dimana2, ketika inilah masa terbaik untuk dia muncul kerana umat manusia telah tersedia dengan sistem dajjal…

    Sulalatus Salatin

  33. wallahhu a’lam’ hanya allah lah yng maha mngetahui sgala hal’.
    baik pun yg nyata maupn yng gaib’
    maka kta srahkan saja pada allah swt’

  34. apew-apew jer la..

  35. saya tau dajjala akan muncul satu hari nanti..
    iaitu pada hari kiamat..
    oleh itu kita semua harusa sentiasa meminta perlindungan dari ALLAH..

  36. hamba Allah

    mungkinkah Dajjal akan muncul di negara Timur Jepon yg selalu banyak gempa bumi…kali ni Ultroman x boleh kalahkan dia kecuali Nabi Isa A.S

  37. Ramai tidak menyedari Dajal sebenarnya mmg dah ada sekarang. Itulah Amerika dan kuncunya, Israel. Mereka mengagungkan mata satu seperti yang terdapat pada matawang US1. Mereka telah menguasai dunia dengan kerja nya sekarang sebagai polis dunia. siapa yang tidak mengikut arahan dan telujuknya, akan jd macam Iraq, Libya dan akan menurut lagi banyak negara yang cuba melawan dan tidak mengikut telunjuknya. Dajal akan memberikan nerakanya… bom bom yang bergegaran jatuh memusnahkan apa saja. Yajuj dan Majuj pun dah mula keluar… Itulah yang telah dikurung oleh Zulkarnain dibelakang tembok besi dan tembaga. Bangsa Khazar yang mengaku Yahudi tapi sebenarnya bukan Yahudi, The 13th Tribe. Mereka menguasai kewangan dunia… telahpun menguasainya sekarang. lihat lah keturunannya.. yang sedang menguasai Rothcheld, Itulah Plan yang telan dibuat sejak beratus tahun dulu untuk menguasai dunia dengan mewujudkan perang dan revolusi. Ianya menjatuhkan ekonomi dan dengan sebab keadaan sebegitu mudah ia menguasai nya. akan banyak lg segala rahsia-rahsia akan terungkap bila hari semakin suntuk.

  38. Abaimindayu you forget that Nabi Allah Khidir A.S is among immortal.
    Search wikipedia Khidr

  39. prophet Elijah has been the subject and folktales in muslim culture,usually involving his meeting with Khidr,and one legend with muhammad himself.Most such legend however regarded as folktales rather then actual events.In islamic mysticism,however Elijah is associated with the sage khidr.
    One legend reported that every year they meet in jeruselam to go pilgrimge in mecca.Elijah appears also in the hamzanama numerous times,where he is spoken of brother of khidr as well as one who drunk from THE FOUNTAIN OF YOUTH.al-khidr is also figures in the novel Alexender Romance as a servent for Alexender the great.They cross the land of darkness to find the water of life.Alexender get lose looking for the spring but al-Khidr find it and gain eternal life just like in the movie pirate of carribien 4 or the mummy 3.This fountain located in bermuda triangle near carribien sea that is the fact from wikipedia.

  40. saya membaca dan memerhati dan berhatihati…
    untuk rujukan bersama sila baca
    http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz1mqI599xe

  41. saya membaca dan memerhati dan berhati-hati…
    untuk rujukan bersama sila baca
    http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz1mqI599xe

  42. MUhammad sanggup kah kalian menjelas kan siapa diri nya..
    gmn asal usul nya…. ap yg tlah d lakukan nya…
    dan ap bukti dia seorang nabi…
    islam hanya lah kepercayaan primitif arab,,,
    agar kebudayaan arab dan kota arab dpt d kenang slamanya…
    makanya lahir lah islam utk memperkaya kota arab…
    harus nya bila MUHAMMAD Saw ada lah seorg nabi harus lah smua bangsa..
    dan sgala dunia tau… klo dia adalah nabi..”bkan dri sepihak islam yg mengetahui nya tanpa dapat mejelaskanya…

    TQ… from nabi nuh

  43. AsSalam,

    Spt kata Sheikh Imran N Hossein, Dajjal ini hidup di dimensi yg berbeza2. maka dimensi itu tidak dapat kita samakan dgn dimensi kita.

    Oleh kerna itu, kita tidak mampu melihat kemunculannya secara nyata, sama spt malaikat, jin dan iblis. mrk itu wujud namun mrk tidak hidup didlm dimensi kita, krn itu, kita mengakui kewujudan mrk namun kita tdk mampu menunjukkan buktikan.

    Oleh itu, apabila sampai di dimensi yg disebut Nabi Muhammad SAW sbg sabdanya “…….. dan selebihnya adalah hari2 biasa yg dilalui oleh kita semua maka tiga puluh tujuh hari itulah adalah hari di mana kita benar2 dpt melihat dajjal laknatullah itu dan hidup didlm pemerintahannya.

    Maka waktu itu merupakan satu ujian yg sgt getir di mana, mana2 manusia yg sudah terbiasa dgn kehidupan yg dihidangkan oleh Dajjal the false Messiah ini akan tidak mampu untuk lari dari menerima dia sbg pemimpin mrk dan mana2 dikalangan manusia yg sudah mulai menolak kepimpinan tentera2 dajjal ini akan berbaiah dgn seorg wakil yg disebut2 sbg IMAM AL-MAHDI yg mana ia akan dibantu oleh Al-Masih Nabi Isa AS untuk memburu dajjal laknatullah ini…

    Oleh itu, bersedialah kita utk menolak segala yg dtg dari tentera2 dajjal ini…
    yg baik dr ALLAH SWT jua…

  44. klu generasi kini berani meninggalkn agama islam leka berfashion,mengejar dunia YAALLAH,bkanya kita tkut pd dajjal tp risau kita disesatkan olh nya INSYAALLAH KITA DBRI PETUNJUK DRI ALLAH Kta umt Nabi Muhammad yg disayangi ALLAH.Kadang2 ORG YG SENTIASA TIMBUL PENYESALAN DI DALAM HATI,sanggup melakukan dosa yg amat bsr,btullah skang nie akhir zaman,semoga penulis dipermudahkan ALLAH untuk menyebarkn kesedaran oleh ALLAH……………

  45. betulkah ada pendapat ustaz yg mengatakan bhw Imam Mahdi sudah lahir krn buktinya sudah ada lintasan meteor..tp d mana kta tidak tahu adakah apabila negara islam diperang itu bukti kemuncak akhir zaman….

  46. Dajal bermata satu, dan mengaku bahwa dia adalah allah,

    Ingat: allah tidak bermata satu, sesunguhnya allah adalah zat yg maha sempurna.

  47. awangtrasher

    MASIHI DAJJAL…. kepalanya adalah komputer… hatinya internet… tangannya ialah, orang orang yg hatinya kotor yg masukkan benda yg bukan bukan menyebabkan org yang baca pun jadi bermusuhan sesama sendiri, fitnah berleluasa.. nak tengok filem lucah..? taip aje… rasa rasanya ramai yg susah hati kalau takde internet… facebook bebb.. bertuhankan dajjal.. huh.. aku berhubung ni pun menggunakan tangan kanannya… ape boleh buat.. ade ke sesiapa yang boleh bunuh dajjal..?? mungkin bencana alam mcm yang pernah terjadi sblm nie.. atau batu meteor dari langit menyebabkan internet satu dunia terputus… PESAN RASULULLAH S.A.W.. BERHATI HATI DGN FITNAH DAJJAL.. (berhati hati dgn internet, boleh datang rasa benci, marah, menyampah, fitnah menfitnah, musuh sesama islam, boleh mendorong org melakukan maksiat, zina, dan macam2 lahh… cuba bayangkan dunia tanpa internet.. aman bebbb..!! fokus pada family jerr.. konfom solat tak tinggal.. mana taknye, duduk kat rumah jer boring la… solat lerr… nie ade internet boleh main game, game online pulak tu.. perghtt!! lekaaa dibuatnyeee!! tuan tuan.. saya bercakap mengikut logik… tuan2 renungkanlah sejenak… ini pendapat sayalah… tuan2 nak tau pasal yaajud maajud..???

  48. awangtrasher

    hmm.. rasa rasanya ramai yg tak setuju dgn ape yg saya cakap kat atas nie… mmg itulah yang dia nak.!! dia nak orang taktau yg dia tu dajjal..!! supaaayaa orang boleh terus lekaa.!! mesti ada yg komen “tapi internet pun ade jugak bawak kebaikan”… soalannya berapa banyak kebaikan dan berapa banyak keburukan..?? pernah tak tuan/puan mengeluarkan komen yg menyebabkan orang lain terasa hati..? pernah tak tuan/puan terasa iri hati atau benci bila melihat komen2 orang di laman sosial..? disebabkan internet family pun boleh jadi renggang baiii…!! jgn memain wooo… aku dapat tau ni pun melalui ilham… tak salah nak main internet… tapi hati hati lahh… yg ada suami/isteri atau anak tu jaga baik baik.. jgn asik nak mentenet ajer… mana yg kaki game tu slow2 lah sikit.. ckp time gilah solat.. jgn dikhayalkan hati dan fikiran tu… kepada blogger tu cukup2lah menfitnah orang… kalau boleh sampaikanlah risalah aku nie kat org ramai… sbb aku tengok org komen pasal dajjal nie mengarut sangat dah… dah macam cerita ultraman pun ade.. baca hadis dan alquran tu biarlah berguru, sbb ape yang ade sekarang takde pada zaman dulu, jadi banyaklah ayat ayat kiasan.. supaya orang memikirkannya…

  49. Asslm wrwb.Sya juga sudabaca bukunya M.I sa Dawwud ttg Dajjal di kep.Segitiga Bermuda,tapi adyang menarik mengatakan Nusantara tempat perangnya pasukanaMahdi melawan Dajjal Laknatullah….

  50. ummar mohktar

    Ulamak @ a’lim mana lg yg berbincang berhujah pasal dajjal selain dr m. Isa dawood?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s