Teori Dajjal Sebagai Perancang Konspirasi Yahudi Sudah Lama Wujud

 oleh Ibnuyaacob

Dengan tajuk yang agak panjang di atas, saya ingin menegaskan bahawa Muhammad Isa Dawud (Penulis/Wartawan) bukanlah orang pertama yang mempercayai bahawa Dajjal (Antichrist) merupakan perancang utama terhadap konspirasi Yahudi. Setiap apa yang dilakukan oleh Yahudi dalam gerak kerja mereka sejak dari zaman Nabi Musa hinggalah sekarang dipercayai dipengaruhi oleh seseorang yang amat berkuasa.

Muhammad Isa Dawud mula memperkenalkan teorinya tentang Dajjal mengatur segala konspirasi dunia pada tahun 1996. Teorinya itu diperkenalkan di dalam buku kontroversinya yang bertajuk “Dajjal Akan Muncul Dari Kerajaan Jin di Segitiga Bermuda”. Buku ini adalah terbitan Darul al-Basyir, Kaherah dan diterjemahkan ke dalam bahasa Melayu oleh Pustaka Hidayah (Indonesia) dan Pustaka Syuhada (Malaysia).

Namun demikian, 95 tahun sebelum Isa Dawud menulis buku tentang Dajjal, terdapat seorang cendekiawan dari Russia yang telah pun mengesyaki bahawa Dajjal adalah perancang utama konspirasi Yahudi. Cendekiwan yang sedar ini bernama Prof. Sergius A. Nilus yang hidup sezaman dengan Henry Ford ketika itu.

  

Prof. Sergey A. Nilus (Kiri), Buku pertama edisi Rusia (Kanan)

Hasil Kerja Prof. Nilus

Prof. Nilus menerbitkan buku yang bertajuk “The Great Within the Small” yang diterbitkan pada 1901 dalam bahasa Rusia. Hasil kerja Prof Nilus telah dibawa keluar dari Rusia oleh seorang rakannya yang bernama G. Butmi untuk disebarkan kepada masyarakat dunia. Senaskah daripadanya berjaya disimpan di Muzium British pada 10 Ogos 1906.

Dr. Theoder Herzl, Pengasas Pertubuhan Zionist Antarabangsa.

Buku karangan Prof. Nilus mengandungi himpunan-himpunan Protokol Pertubuhan Zionis yang mana pada zaman itu, organisasi Zionis masih dipimpin oleh pengasasnya iaitu Dr. Theoder Herzl. Apa yang mengejutkan ialah Prof. Nilus berjaya membawa keluar minit-minit mesyuarat kongres Zionis di Bassel yang diadakan paa tahun 1897.

Amat dipercayai bahawa, maklumat-maklumat yang dimiliki oleh Prof. Nilus adalah hasil kerjasamanya dengan seorang perisik Rusia yang bernama Miss Glinka. Beliau (Glinka) telah mengupah seorang pencuri yang bernama Joseph Schorst untuk mencuri dokumen-dokumen mesyuarat Zionis selepas kongres Zionis itu berlangsung. Sebenarnya Schorst juga seorang Yahudi tetapi dia tidak terikat dengan ideologi ekstrim Yahudi Zionist. Apa yang diketahui ialah Schorst adalah salah seorang ahli Mizrain Lodge di Paris.

Kongress Zionist di Bassel (atas)

Dipercayai juga bahawa, rakan Prof. Nilus iaitu Prof. Philip P. Stephanov juga memiliki dokumen protokol Yahudi itu. Stephanov telah mencetak dokumen tersebut lebih awal secara persendirian pada tahun 1897. Kemudian pada 1901, barulah Prof. Nilus menerbitkan dokumen tersebut dalam buku kontroversinya yang bertajuk “The Great Within the Small”. Bezanya ialah, dokumen protokol Yahudi yang diterbitkan oleh Prof. Nilus mengandungi ulasan-ulasan yang mistirius dan hanya dapat difahami oleh masyarakat Islam sedangkan beliau berada di Rusia ketika itu bukannya di negara Arab.

Pada Januari 1917, Nilus menerbitkan edisi kedua, tetapi tidak sempat kerana tercetusnya Revolusi Rusia pada Mac 1917. Perampas kuasa ketika itu, Kerenski (berbangsa Yahudi) telah mengarahkan Prof. Nilus ditangkap. Beliau dipenjarakan dan diseksa, malahan semua hasil karangannya dihapuskan. Ramai pengkaji mempercayai Kerenski adalah salah seorang ahli pertubuhan Yahudi sama ada Zionis atau Freemason.

Rejim Kerenski yang berjaya menguasai Rusia 1917. (atas)

Dengan kuasa tuhan, beberapa naskah Prof. Nilus berjaya di selamatkan dan diterbitkan di Jerman pada 1919, di Perancis dan Amerika pada 1920 dan di beberapa negara lain iaitu Arab, Itali dan Jepun.

Ulasan-Ulasan Aneh Prof. Nilus Tentang Raja Yahudi

Berikut di bawah ini adalah ulasan-ulasan aneh Prof. Nilus yang mana saya pecaya Muhammad Isa Dawud bukanlah orang pertama yang mengesyaki Dajjal sebagai perancang utama. Atau pun, Muhammad Isa Dawud sendiri telah mendapat ilham dari hasil ulasan Prof. Nilus. Wallahualam…

Ulasan Prof. Nilus dalam Bukunya “The Great Within the Small”

“….sudah hampir empat tahun Protokol-Protokol Para Ilmuwan Zionis ini berada di dalam simpanan saya. Hanya Tuhan sajalah yang mengetahui, betapa saya telah berusaha untuk membawanya ke pengetahuan ramai – tetapi sia-sia – malah untuk memberikan amaran kepada mereka yang berkuasa, dengan mendedahkan punca-punca keributan yang melanda Rusia yang seolah-olah bersikap tidak acuh…..”

“…..hanya sekarang, apabila saya khuatir ianya mungkin sudah terlambat, saya telah berjaya menerbitkan hasil kerja saya ini, dengan harapan ia dapat memberi amaran kepada mereka yang masih mempunyai telinga untuk mendengar dan mata untuk melihat.”

“…seseorang itu tidak dapat meragui lagi bahawa kemenangan kerajaan Raja Israel dicapai setelah dunia mengalami kemorosotan samalah seperti kuasa Syaitan, dengan kuasa dan sifatnya yang menggerunkan; Raja yang dilahirkan dari keturunan Zionis (Yahudi) iaitu AntiChrist (Dajjal) – makin hampir untuk menduduki takhta empayar sejagat (masyarakat dunia)….”

“….peristiwa-peristiwa dicetuskan dalam jangkamasa yang pantas di dunia: perkelahian, peperangan, kebuluran, khabar angin, wabak penyakit, gempa bumi – kesemuanya yang kelihatan mustahil sebelumnya, pada hari ini menjadi kenyataan…..Seseorang itu mungkin tidak terfikir hari-hari berlalu terlau pantas untuk menyegerakan matlamat insan pilihan (Dajjal).”

“….di sanubari saya, saya dapat merasakan bahawa masanya telah tiba untuk mengadakan Majlis Oecumenical ke-8 yang akan menyatukan pastor dan wakil-wakil semua umat kristian. Semua perbalahan sekular dan perpecahan akan dilupakan bagi menyiapkan diri untuk menentang ancaman AntiChrist (Dajjal) yang mendatang.”

Saya percaya bahawa Prof. Nilus seorang yang berpegang teguh kepada ajaran Kristian dan beliau tidak meragui bahawa Dajjal (AntiChrist) itu wujud dan ada bersembunyi di sesuatu tempat yang rahsia. Saya juga percaya bahawa Prof. Nilus mengetahui semua perancangan rahsia Yahudi Zionis adalah diatur oleh Dajjal sendiri yang memberikan maklumat dari suatu tempat lain yang rahsia dan misteri.

Dan kemudian sehinggalah pada 1996, Muhammad Isa Dawud memecahkan kebuntuan Prof. Nilus (walaupun tidak disebut dalam karyanya) tentang tempat perancangan Dajjal tersebut. Muhammad Isa Dawud dengan hujah-hujahnya yang tersendiri dengan yakin menyatakan Dajjal sedang bersembunyi di Segitiga Bermuda.

Pembaca-pembaca yang telah membaca buku Muhammad Isa Dawud yang bertajuk, “Dajjal akan Muncul….” juga harus ingat bahawa Muhammad Isa Dawud ada menulis dalam bukunya seperti berikut, “….Dajjal melalui agen-agennya….” Perkataan tersebut diulang berkali-kali seolah-olah ingin memberitahu kita bahawa ada manusia-manusia Yahudi yang mengetahui Raja mereka sedang bersembunyi di suatu tempat yang misterius dan hanya menunggu masa untuk keluar.

Saya secara peribadi bersyukur dengan terbitnya buku Muhammad Isa Dawud tentang Dajjal itu kerana ia telah merungkai dan membuktikan kebenaran beberapa ulasan-ulasan penyiasat konspirasi Yahudi sebelumnya seperti Henry Ford, Victor E. Marshden dan Prof Nilus sendiri.

Namun begitu, kesemua hipotesis-hipotesis di atas sangat abstrak untuk difikirkan secara logik oleh kebanyakan masyrakat. Oleh itu, terpulanglah kepada kebijaksanaan kita untuk menilai dan mencari maklumat yang sebenarnya.

Wassalam…

Rujukan

     

Buku-buku Marshden edisi Amerika, 1937 (kiri), edisi Brazil 1937 (Tengah), edisi Poland 1943 (Kanan)

Victor E. Marsden, The Protocols of the Meetings of the Learned Elders of Zion, 1923 (pembaca digalakkan membaca buku ini)

Sergius A. Nilus The Great Within the Small“, 1901 (Terjemahan Inggeris)

About these ads

14 responses to “Teori Dajjal Sebagai Perancang Konspirasi Yahudi Sudah Lama Wujud

  1. Allah ekber!!!!

  2. do you can infos in english so we can inshaAllah spread it for sake of Allah..

    salam alejkum

  3. Ko ni biar betul. Kebanyakan yang ditulis oleh orang Eropah pada awal abad ke 19 itu adalah propoganda kepada keperluan wujudnya sebuah negara Yahudi. Sebab lain adalah untuk mengusir orang yahudi dari eropah secara sistematik kerana semangat anti Yahudi dikalangan orang eropah sangat besar pada waktu itu.

  4. Aku paling bosan bila bace komen dr org2 yg tak pernah buat kajian dan takde blog cam brader zildji ni.

    Komen berapi-api macam ada 10 tesis, dah tu cakap org lain punya analisis tak betul padahal diri sendiri pun satu artikel pun tak leh nak tulis.

    Bro Zildji! bagi ko punya alamat blog, aku nak tengok beza kepala otak ko dgn penulis artikel ni.

    Wakaka!

  5. Sy pun mmg la bca gak ttg bnda ni, cuma bnda ni bkn ke secure dr org2 yg ingin tau, bg sy bnda trkilan bila nak bca pastu x wat apa2 lgsung… masa kita bca ni pun diorg pun dah brgrak jauh dah, kita lak bru nak bca jer, jd rjukan leh la, nak wat tndakan dah trlmbat mcm kat palestin tu kan…

  6. sudah waktunya kita tak saling membenci, sekarang tiba saatnya saling menasihati dalam kebaikan.

  7. Saya sudah membaca buku-buku karangan Muhammad Isa Dawud seperti “Wawancara dengan Jin Muslim” dan “Dajjal akan Muncul dari Segitiga Bermuda”.
    Semua urain dari buku tersebut logis dari sudut pandang Islam.
    Hampir semua Nabi yang diturunkan Allah SWT, pernah mengingatkan umatnya untuk waspada akan kehadiran Dajjal.
    Tanda-tanda kehadiran Dajjal semakin nyata, di mana munculnya fitnah-fitnah besar dan perang yang merugikan umat Islam.
    Kita sedang menanti datangnya Imam Mahdi dan turunnya Nabi Isa Al-Masih.
    Inilah tanda-tanda akhir zaman seperti yang diriwayatkan Nabi Muhammad SAW dalam beberapa hadistnya.

  8. kelicap kali

    zildji,kau xda kajian dan tesis baca ajelah,kau kalau masuk hutan bwak peta orng dah cakap jln ni,dah betul kau pun x tau bering tengok pokok petai yng ada kau cakap jlan ni yng betul,habis semua orng klamklibut.Orng x percaya ckap kau tapi kau bagi pusing orang

  9. semua dah dirancang sejak lama dulu.Kalau nk tahu lebih lanjut tengoklah video The Arrivals kat YouTube&perhatikan setakat mana pencapaian yahudi dalam usaha menakluki dunia ni,renung2kanlah….wassalam.

  10. Assalamualaikum,

    ade sesape boleh komen berkenaan sorang penulis indonesia named muhammad alexander…. buku-bukunye yang ditulis byk disokong dgn bukti-bukti sains selain menjadikan al-quran dan hadith sebagai rujukan…

  11. Pingback: Misteri Dajjal Hampir terbongkar pada tahun 1901 «

  12. Pingback: Misteri Dajjal Hampir Terbongkar Pada 1901 Apabila… | fakta unik lucu aneh menarik

  13. slayer :kau ckp terlambat???diorang bukan tuhan …biar diorang kehadapn cm mana pon itu dengan kuasa tuhan dengan izin tuhan……dan tuhan juga boleh mempercepatkan pejuangan islam walaupon kita da tertinggal jauh…dan selagi kita beriman dan bertaqwa kita perlu percaya kita akan menng..segala konspirasi dikaji dari hadis dan al-quran dan pada al-qurandan hadis la kita perlu rujuk…..sape kate da terlambat..d plestin??perjuangan saudara dan ejen islam d sane memasuki fasa kedua..sebelum tercetusnya perang revolusi yg tak lama lagi..yg d mana perang yg x dapat d gambar kan oleh zionis dan nasrani..perang yg d janji kan kemenangan ..dan janji itu datang dari ALLAH S.W.T insyaallah…..

  14. Pingback: Misteri Dajjal Hampir terbongkar pada tahun 1901 « Al Magrub Blog Copasteu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s